Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Goedkope hotend....

Posted by Replace 
Goedkope hotend....
January 08, 2015 08:54AM
Ik wil een dual extruder gaan bouwen bijvoorbeeld volgens dit ontwerp:Dual mini

(trouwens deze bied zelfs mogelijkheden voor een quad, maar tja.. hoe stuur je dat aan.

Ik heb genoeg spul in huis behalve de hot ends, en het printwerk, maar dat laatste is geen probleem natuurlijk.
Nou heb ik 2 hottends besteld , deze:

Hotend

Die zijn spotgoedkoop in de nieuwjaarsaanbieding.

Nu stelt de verkoper dat ze voor bowden aandrijving zijn en daarvoor wordt de connector meegeleverd.
Ik moet dus wel ff kijken hoe ik ze in mijn direct drive dual ga zetten, maar daar kom ik wel uit. Zo te zien is het vrij recht toe recht aan.
Ik bouw eerst de dual en kijk daarna of ik hem op mijn Orca zet, of dat ik een grotere printer ga bouwen hiervoor.
Tenslotte heb ik er pas 2 spinning smiley sticking its tongue out

Thomas

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Goedkope hotend....
January 08, 2015 09:50AM
Bizar die prijzen in China... het is alleen altijd afwachten wat de kwaliteit is.

Op Aliexpress zie ik ze zelfs voor 6 euro:
[www.aliexpress.com]

E3D heeft ondertussen twee interessante dual hot-ends:
[e3d-online.com]
[e3d-online.com]

Denk je niet dat je te veel gewicht op je as krijgt met twee stappenmotoren op je as? Je kan de hotends gewoon zonder bowden connector monteren, als je 1.75mm filament gebruikt is het denk ik wel verstandig een ptfe liner van je extruder tot in de heatsink te voeren i.v.m. knakken van het filament.
January 08, 2015 09:59AM
Aj.. die had ik niet gezien :-) Das misschien wel dezelfde.
Voor dat geld kan je een voorraadje aanleggen.....

Die chimera's zijn wel flink prijzig.

De mijne komen met liners voor 1.75 mm, dat was een bestel optie naar keuze.

Edited 1 time(s). Last edit at 01/08/2015 10:00AM by Replace.

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
January 08, 2015 01:33PM
Zou zelf die chinese dingen echt nooit doen. Lees er alleen maar slechte dingen over.. Maarja, als je handig bent, voor die prijs kan je hem wel een beetje aanklussen en misschien ombouwen.

http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login