Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

LCD grafics display 128x64 op Melzi 2.0 board

Posted by garaguido 
LCD grafics display 128x64 op Melzi 2.0 board
February 02, 2015 11:36AM
Hallo ,

Ik heb mijn Melzi 2.0 ge-updated met de firmware Marlin_1 en met U8glib bibliotheekvoor de LCD grafics display (128x64) HE3D van Aliexpress .
Alles werkt naar behoren , uitgezonderd mijn mini SD card op het Melzi 2.0 bord , werkt nu niet meer.
Vroeger kon ik met RepetierHost de g-code rechtstreeks laden in de mini card op het Melzi bord , nu met de LCD display en de nieuwe firmware gaat dit niet meer .
De SD card op het LCD display werkt perfect .

Mijn vraag :

Is dit niet meer mogelijk omdat er nu twee SD kaarten actief zouden zijn en Repetier niet weet welk te gebruiken of is het instellings probleem ?
Heeft iemand een oplossing ?
Ik wil beide SD kaarten kunnen gebruiken .

PS: Mijn printer is Heacent Prusa i3 en Melzi 2.0 met LCD display 128x64 HE3D van Aliexpress

Edited 1 time(s). Last edit at 02/02/2015 11:59AM by garaguido.
Attachments:
open | download - P1070617.JPG (282 KB)
open | download - P1070615.JPG (244.8 KB)
Re: LCD grafics display 128x64 op Melzi 2.0 board
February 03, 2015 05:58AM
garaguido
Vroeger kon ik met RepetierHost de g-code rechtstreeks laden in de mini card op het Melzi bord , nu met de LCD display en de nieuwe firmware gaat dit niet meer .
Waarom "gaat" het niet meer? Krijg je een melding ?
February 03, 2015 07:13AM
Kan het zijn dat je eerst de Repetier Host firmware op je Melzi had staan?

Ik heb ooit die firmware getest op mijn Ramps en toen viel het me op dat ik inderdaad direct naar SD kon sturen, maar nu ik Marlin op mijn Ramps heb gezet kan dit in Host ook niet meer.

http://www.marinusdebeer.nl/
February 03, 2015 10:07AM
Ja , daar stond eerst firmware op van Repetier v 0.9 maar omdat ik niet zeker was dat de nieuwe versie Repetier 1.0.5 ook LCD grafische display's ondersteunen heb ik er maar Marlin_1 firmware opgezet .

Het geen mij wel opvalt is, met de Marlin_1 firmware , dat mijn z-motors nu geen 57 gr warm meer worden bij meer dan 2 uur printen , blijven handwarm zoals de andere steppers.

Nu is dat met de mini SD kaart geen groot probleem , ik kan nu , wel met wat meer bewekingen de G-code naar SD kaart op LCD sturen , maar kon zijn dat het een #define probleem was .

PS: Weet jij wat de max. grote is van de SD mem kaart voor de Melzi en de LCD , ik gebruik nu 2Gb kan het met 4 Gb?

Toch bedankt voor je reactie .
February 03, 2015 05:04PM
Hi, geen idee over de grootte, ik gebruik een 4Gb kaart, maar die raakt toch nooit vol. Je bestanden zullen altijd maar een paar Mb in beslag nemen. Ik gebruik geen Melzi, maar Ramps.

Hier print iemand met een 8Gb kaart op een Melzi:
[forums.reprap.org]

http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login