Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

PWS Havo 5

Posted by 13r1ckz 
PWS Havo 5
August 21, 2015 07:03AM
Hallo

Bedankt voor het nemen van de tijd om dit te lezen.

Ik en een vriend van mijn zijn nu in havo 5 gekomen dat houd in dat wij dit jaar een groot onderzoek moeten doen.
Dat onderzoek noemen wij bij ons op school het PWS (Profiel werkstuk) dit is een werkstuk waar per persoon minimaal 80 uur in moet. De grootte aanrader was neem iets wat je interessant lijkt en waar je meer over wilt weten of waar je een onderzoek naar kunt op zetten. na wat denken zijn wij samen op de 3d printer uitgekomen. Nu moeten wij een hoofd vraag verzinnen alleen dat blijkt niet al te makkelijk want de 3d printer wordt zo snel aangepast en verbeterd. Wat er voor zorgt dat de PWS begeleider zegt “het is een leuk idee maar kijk nog maar wat verder jongens want tegen de tijd dat jullie beginnen kun je een compleet protfolio van het internet af halen wat iemand was jullie al voor”. Hij raad ons dan ook aan om op forums te kijken en zo ben ik hier ook geëindigd. Nu is mijn vraag ook of de reprap community ideeën heeft waar onderzoek naar gedaan kan worden.

3d printer is geen probleem op school hebben wij 1 ter beschikking met een print grootte van 10x10x10.

bedankt
Re: PWS Havo 5
August 21, 2015 03:54PM
Hoi!
Je mag mij wel een mailtje sturen ([email protected]), dan kan ik wel even meedenken.
Ik ben zelf in bezit van 2 zelfbouw 3D Printers.

Mvg,
Natascha Verhagen
Industrieel Product Ontwerper
Docent Techniek in opleiding
Re: PWS Havo 5
August 24, 2015 04:07PM
Welkom op het forum en een leuk onderwerp!

Het is zo dat 3d printeen een erg snel veranderend veld is. Steeds komen er nieuwe ontwerpen printers, nieuwe onderdelen voor zelfbouw en nieuwe materialen om mee te printen. Volgens mij is er echter zeker wel iets te bedenken wat die 80 uur nog wel hetzelfde blijft winking smiley

Mij mogen jullie ook altijd mailen met vragen. info@filamentenmeer.nl werkt het beste.

Ik heb een zelfbouw printer gebouwd en weer uit elkaar gehaald, ben een gekochte printer aan het ombouwen en heb een webshop met verschillende materialen in veel verschillende kleuren om mee te printen.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: PWS Havo 5
August 30, 2015 08:46AM
Hoi Jongens (tenminste, is IK ook een vent ? :-)

welkom op dit forum.

Je kan misschien naast het ontwikkelen van een printer of onderdeel daarvoor ook iets programmeren ?
80 uur programmeren is snel gedaan hoor en er is nog steeds behoefte aan goeie library modules voor bv OpenScad.

Wat dacht je van een mooie module om teksten te plakken op de standaard OpenScad objecten als Circle, Cube of Sphere ?
Of een route die metrische schroefdraden maakt (in wending of uitwendig), maar die ook rekening houdt met de vloei afwijkingen.

Zo is het bijvoorbeeld een ellende dat een object dat je print en subtract van een ander, na het printen daar nooit in past.
Dus een boutje m10 maken en aftrekken van een moer, dat gaat niet werken.
Je moet altijd experimenteren. Een onderzoek naar de afwijking t.o.v. de nozzle en layer afmetingen en dat in een formule zetten... dat is ook iets waar we wat aan hebben hier.

Zo zie je maar... 3d is meer dan alleen techniek.

En voor vragen.... je bent hier aan het juiste adres.

Ik zelf speel met een door mij gebouwde Orca en een Rostock mini


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: PWS Havo 5
August 30, 2015 08:50AM
Het is maar een Havo 5 project hoor Replace, misschien is dat iets te hoog gegrepen winking smiley
Re: PWS Havo 5
August 30, 2015 08:59AM
Havo 5 kan vergelijkingen met 2 onbekenden uitwerken vlgs mij :-)

Het idee achter mijn post was dat het niet per sé in de werkplaats hoeft, maar ook achter de computer kan......


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: PWS Havo 5
August 30, 2015 09:08AM
Uiteraard, maar je hebt met een aantal termen gegooid die hen waarschijnlijk niet bekend voorkomen, daarnaast moet de beoordelende docent er ook nog inzicht in hebben wat ze gedaan hebben.

Maar hun project hoeft inderdaad niet perse alleen in de werkplaats, het zal eerder een combinatie zijn van beide.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login