Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down

Posted by meeswes 
nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
December 12, 2015 12:58PM
de nozzle van mijn prusa i3 gaat na een paarlagen door zijn print heen en maakt er diepe strepen in de eerste laag is wel helemaal perfect iemand advies ?

alvast bedankt mees
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
December 12, 2015 01:39PM
Dit kunnen eigenlijk maar twee dingen zijn: of je z-as gaat niet hoog genoeg per laag, of je legt teveel filament neer.
Heb je alles wel goed gekalibreerd?
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
January 03, 2016 02:43PM
de vraag aan jullie is dus hoe verhelp je dit? (ik heb het zelfde kom er niet van af!) ik heb ook een prusa i3.
hij bonkt af en toe over het werkstuk heen omdat het filament dan al weer wat harder is.
het nare is dat niemand dan verteld hoe je er echt van af komt
(sorry niet lelijk bedoelt, tis van mij ook gewoon onkunde das nu eenmaal zo)
want gestel dat het de Z-as is welke instelling moet je dan precies hebben?

de 100MM extruder test dat werkt hier goed, 100MM is ook echt 100MM.

kan het niet zo zijn dat bij meeswes het aantal Z-as stappen te laag is?
en waarschijnlijk ook voor meeswes(voor mij zoiezo!grinning smiley) graag Jip&Janneke taal?
misschien een voorbeeld? (zou gewaardeerd worden!)thumbs up

gelukkig nieuw jaar allemaal!smileys with beer
VrGr Rob.

Edited 2 time(s). Last edit at 01/03/2016 03:33PM by 3D rob.
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
January 04, 2016 05:49AM
Je kan de z-lift instellen in de slicer, dan wordt het printen wel iets langzamer maar dan zal het probleem zo goed als voorbij zijn.
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
January 04, 2016 04:23PM
dankjewel F@F,

maar even voor de zeker!
ik ga naar slic3r dan heb je Print Settings, Filament Settings, en dan Printer Settings deze laatste bedoel je als ik het goed heb en dan bij Extruder 1 staat Lift Z.
MAAR dat is omhoog kommen tijdens de verplaatsing van de Hot End!
is er geen instelling dat de Z per laag instelbaar is? dus de verplaatsing omhoog per laag?
.
een ander vraagje van mij (als het niet erg is?)
mijn printer gaat als een gek zo snel dat is mooi maar ik vind het NET FF IETS TE SNEL,
MAAR als ik de snelheid dan ietsjes omlaag breng in Repetier Host dan luistert die printer niet,
ik bedoel hij gaat wel langzamer maar alleen bij de infil niet als ie rond om de print gaat -
(dan doet ie zo'n twee rondjes rond om de buitenkant) dan gaat ie als een gek zo snel.
voor mij hoeft dit niet, ik zou hem dan graag in plaats van 100% 95% laten lopen.

is er trouwens een NL handleiding....PDF ergens op het Net te vinden?

alle mensen/lezers gelukkig nieuw jaar toegewenst!
Rob.
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
January 05, 2016 05:03AM
Quote
3D rob
k ga naar slic3r dan heb je Print Settings, Filament Settings, en dan Printer Settings deze laatste bedoel je als ik het goed heb en dan bij Extruder 1 staat Lift Z.
MAAR dat is omhoog kommen tijdens de verplaatsing van de Hot End!
is er geen instelling dat de Z per laag instelbaar is? dus de verplaatsing omhoog per laag?
verplaatsing van de z voor een laag is uiteraard de laag dikte (layer height) samen met de instellingen die je in de firmware hebt gemaakt. Die waarde is een exacte waarde en is afhankelijk van je hardware (http://prusaprinters.org/calculator/) als je dus een probleem hebt dat de nozzle door de laag heen gaat dan is zoals [gforce1] meld het of een foute firmware instelling of teveel filament. Dat laatste kan je regelen door de filament dikte beter in te stellen. Dus niet de standaard 3mm of 1.75 invullen maar iets hoger als er teveel plastic uit komt of lager als er te weinig plastic uitkomt. Eigenlijk is het de bedoeling dat je de dikte van je filament meet over een aantal meters en dan het gemiddelde daar invult.
.
Quote
3D rob
mijn printer gaat als een gek zo snel dat is mooi maar ik vind het NET FF IETS TE SNEL,
MAAR als ik de snelheid dan ietsjes omlaag breng in Repetier Host dan luistert die printer niet,
ik bedoel hij gaat wel langzamer maar alleen bij de infil niet als ie rond om de print gaat -
(dan doet ie zo'n twee rondjes rond om de buitenkant) dan gaat ie als een gek zo snel.
voor mij hoeft dit niet, ik zou hem dan graag in plaats van 100% 95% laten lopen.
Alle print snelheden kan je instellen in de slicer. Maar voor andere vragen is het beter om een nieuwe posting te maken zodat deze posting alleen over het probleem blijft gaan die de oorspronkelijke poster stelde.
Re: nozzle gaat na een paar lagen door de print heen thumbs down
January 08, 2016 04:28PM
Dis wel een aardige om je extruder goed te calibreren :

[reprap.org]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login