Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Problemen met zonestar p802m

Posted by Patrisio 
Problemen met zonestar p802m
January 14, 2016 03:08PM
Hallo,

Ik heb vlak voor de jaarwisseling mezelf een zonestar p802m 3d printer.
bij aanschaf had ik knipperend lcd scherm tijdens het printen. ik ha ergens nog een cpu cooler liggen en deze heb ik op het melzi board gericht.
ik was een aantal dagen lekker aan het printen en afstellen. nadat ik alles goed had. besloot ik een groter project te printen. De printer was bij laag 15 meen ik van de 575. Plots hielt de printer er mee op. Ik kon niet anders meer dan de stekker er uit trekken. Vervolgens na het weer inpluggen van de stekker bleef de printer steeds weer opstarten. Wanneer de printer er wel in slaagt om op te starten. en je hem een print opdracht geeft lijkt het er op dat de x,y,z, assen een eigen leven leiden. ze reageren niet meer op de opgegeven g codes.

Ik trek de conclusie dat het melzi board is overleden. Ook ben ik er niet in geslaagd om Firmware er op te krijgen (com3 busy)
Ik heb het probleem bij mijn webshop neer gelegd ik heb de printer namelijk in Nederland gekocht. Zij hebben mijn bevindingen doorgezet naar de leverancier. Echter geeft deze te kennen er niets mee te willen doen. de webshop waar ik de printer besteld heb wil mij echter niet in de kou laten staan en met mij werken naar een oplossing. En om eerlijk te zijn voel ik er niets voor om de printer nu meteen terug te zenden.

Ik heb een paar vragen.

1. is het terecht dat ik denk dat het besturings board defect is?
2. welk board is de vervanger van de mijne waardoor ik weer aan de gang kan. de webshop is bereid om deze voor mij an te schaffen als vorm van garantie.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 14, 2016 03:46PM
Welkom,
kijk eens hier P802M

edit: sorry ik zag later pas dat je deze al gezien had. Volgens mij staat je antwoord in de post boven je eigen reactie.

Edited 2 time(s). Last edit at 01/14/2016 03:56PM by gforce1.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 14, 2016 08:06PM
Het verzetten van de jumper heb ik ook al geprobeerd. Het resultaat blijft het zelfde.

Wat ik zie gebeuren in de server dat hij aangeeft sd init fail. En iets van got line1 expected 14.

Edited 1 time(s). Last edit at 01/14/2016 08:08PM by Patrisio.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 15, 2016 02:28AM
[www.dropbox.com] video van het probleem
[www.dropbox.com] foto van het probleem
[www.dropbox.com] foto van het pronleem
Re: Problemen met zonestar p802m
January 15, 2016 05:43AM
sd init fail is volgens mij de standard melding als er geen sd card aanwezig is.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 15, 2016 05:56AM
12 volt voeding al gemeten?
Re: Problemen met zonestar p802m
January 15, 2016 07:56AM
Quote
Frans@France
sd init fail is volgens mij de standard melding als er geen sd card aanwezig is.

Hij geeft melding ook als er een sd kaart inzit.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 15, 2016 07:57AM
Quote
gforce1
12 volt voeding al gemeten?

De voeding geeft 11,94 volt af.
Re: Problemen met zonestar p802m
January 27, 2016 04:23PM
Sorry dat ik nu pas reageer. Windows opnieuw geinstalleerd en toen was ik opeens niet meer ingelogd en ik vond het dus al erg rustig.

Antwoorden op je vragen:

1) Ik zou je Melzi board wel als overleden beschouwen. Misschien kan iemand anders er nog iets van maken, maar als je er geen firmware mer op kunt zetten vind ik dat het verder gaat dat van een consument gevraagd mag worden.

2) Melzi bordjes ijn nog steeds wel te koop (maar lees wel de opmerkingen over de geeetech bordjes). Persoonlijk zou ik voor een Arduino/RAMPS gaan. Het is persoonlijk, maar ik hou ervan dat je onderdelen kunt vervangen. Je moet dan wel solderen...


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Problemen met zonestar p802m
January 28, 2016 10:51AM
Er is inmiddels een vervangend board onderweg. is de zelfde als die er nu op zit. Ben in afwachting van de aankomst hiervan.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login