Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa i3 pro b

Posted by willem1691 
Prusa i3 pro b
August 21, 2016 09:48AM
Hoi allemaal
Ik heb twee weken geleden een Prusa i3 pro gekocht en heb hem inmiddels gebouwd . De printer doet het nu wel maar loop tegen twee problemen op . Als eerste als ik op de home knop druk van de X en Y as dan gaat hij wel netje naar de eindstop om vervolgens er een 6/7 seconde er tegen aan te tikken en zich dan terug trekt en er zachtjes er tegenaan te tikken en stopt dan . Het tweede probleem is dat als hij gaat printen hij niet naar het midden van het bed gaat maar begint te printen op home positie .Ik ben nu 3 dagen bezig maar kan eigenlijk niks vinden en ook niet in de firmware . Is er iemand die weet wat ik fout heb gedaan ?

Mvgr Willem
Re: Prusa i3 pro b
August 22, 2016 06:14PM
Hallo Willem,

Dat van de home is normaal. Bij mij gaan ze snel naar het stoppunt en trekken zich kort terug om langzamer naar het punt te gaan. Dit wordt voornamelijk gedaan voor de nauwkeurigheid, want langzamer is stabieler.
Met welke software print je? Bij Repetier wordt het object automatisch in het midden gezet en dat wordt ook gebruikt bij het afdrukken.

Groet,
Bert


New to 3D-printing and laser-cutting
Re: Prusa i3 pro b
August 22, 2016 06:36PM
In je slecer aangeven wat het midden van je bed is.
Re: Prusa i3 pro b
August 23, 2016 02:10PM
Hallo Treinbert en gforge

Bedankt voor jullie reactie .
@Treinbert ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd de X/Y motoren gaan vol tegen de eindstop en dan wil de motor niet stoppen en blijft door draaien er ramt letterlijk de 6/7 seconde tegen de eindstop ( met een hoop herrie ) aan dus niet even aantikken en terug trekken wat hij wel netjes bij de Z-as doet . Als de motor nog op een afstand van de eindstop is en ik hem met de hand indruk dan stop de motor wel dus lijkt het er net op of hij het 0 punt niet herkent en daarom door blijft gaan .Heb alles geprobeerd om het te veranderen maar niks helpt.Ik werk Marlin firmware en voor het printen heb ik Pronterface en Repetier-host .

@gforge Ik heb in slic3r het midden aangegeven maar helaas gaat de printer helemaal naar home positie om ook daar eerst met een hoop herrie voor bij de eindstops probeert te komen en dan rond de 3 cm zich terug te trekken en dan gaat printen .Kortom wordt ik er een beetje moedeloos van en heb ondertussen alle uitvoeringen van Marlin ge upload naar het moederbordje ( GT 2560 ) zonder resultaat . ( Ben ook niet echt een ster met computers en software smiling smiley))

Mvgr
Willem
Re: Prusa i3 pro b
August 27, 2016 04:15AM
Ik heb ondertussen het probleem gevonden.Het was mechanisch door een foutje van mezelf sad smiley

Gr
Willem
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login