Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Vergrijzing van ALLE forumssad smiley

Posted by 3D rob 
Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
August 29, 2018 08:14AM
Hallo allemaal,

Ik vind dit een prachtig mooi forum maar het lijkt hier ook een beetje uit te sterven!
Dit is trouwens niet negatief bedoelt want ALLE forums zijn langzaam aan het verstillen)
Voor mensen die zoekende zijn naar nog een klein beetje meer activiteit: [www.3dprintforum.nl]
Ik zal zeker hier op het forum steeds blijven mee kijken en lezen dat wel!
Het zijn waarschijnlijk de andere soorten van media’s die het gaan winnen,
Dat is nu HELAAS eenmaal zo.sad smiley

VrGr Rob.
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
September 10, 2018 09:12AM
Ongelofelijk,
Er is ook echt niemand die reageert.
Ik had nog wel een reactie verwacht, zo van > of van wat L . . je nou?
Of ja inderdaad het is helemaal dood hier.
(niet dat ik nu zo nodig een reactie moet hebben hoor dat nu ook weer niet!)
Maar mensen mensen het valt me HEEL erg tegen.eye popping smiley
Zal eens bij de andere talen gaan kijken hoe het daar is.

Vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam allemaal!
Rob.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/10/2018 09:13AM by 3D rob.
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
February 17, 2019 10:45AM
Helemaal met je eens. (dat het heel erg stil is)

Wat me als webshop eigenaar erg opvalt.
1) 95%-99% van de verkopen is 1.75mm filament
2) onderdelen woren er bijna niet meer gekocht.
3) er zijn erg actieve facebook groepen

Zelf heb ik pas een Ender 3 gekoht en ik moet zeggen dat ik erg oner de indruk ben van de printkwaliteit. Ook ben ik erg onder de indruk van de slicer software van nu. Wat een verschil met 4-5 jaar eleden!

Volgens mij hebben de goedkope chinese printers het reprap wereldje overbodig gemaakt, of heel erg veranderd naar modden en electronica vervanngen.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
March 26, 2019 04:39PM
Ook ik zie tegenwoordig overal 'voor een scheet en drie knikkers' printers aangeboden worden. Op marktplaats zie ik weleens een printer met E3D full metal hotend en trapezium Z-axis voor iets meer dan 100 euro weggaan. Volgens mij is dit wereld eventjes op zijn retour. Misschien nog niet helemaal maar ik ging vandaag eens op zoek waar ik goed filament kan bestellen. 1,75 PLA. Nou, alle winkels waar ik voorheen heb besteld bestaan niet meer. Behalve de site van Jonnie! MTB3D? Weg! HeideICT? Weg! Er blijft zo weinig over wat weer slecht is omdat er minder geconcurreerd hoeft te worden.

Op dit moment ben ik weer een eigen printer aan het bouwen. Het wordt een combi van oude onderdelen en een Prusa MK2S frame. Zal wel niet zo goed gaan lopen als een volledige MK2S printer, maar ik verwacht er toch wel goeie prints mee te gaan maken. Beter dan de MendelMax die ik nog heb staan. Met de nieuwe printer zal ik weer opnieuw onderdelen voor de MendelMax gaan printen om zo beide printers weer een beetje up to par te houden. Niet alles werkt meer even goed als vroeger.

Het is tevens merkbaar lastiger geworden om DIY informatie te verkrijgen.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
March 27, 2019 02:30PM
Hallo,

[www.123-3d.nl] heeft goede petg.
Print fijn en is steviger in gebruik dan pla.
Ik print nu alles in petg.
Het is iets meer flexibel en breekt niet.
Gewone pet is wel bros maar petg niet. ;-)

Ook goede ervaringen met: [www.trideus.be]
Heel veel keuze.

Hier nog een (namaak) Prusa i3 van 2014.
Al moet ik toegeven dat er niet veel origineel meer aan is.
Een E3D Titan extruder met v6 er onder is een groot verschil.
En de beste upgrade was de silent stepper drivers.
Motors worden niet meer warm en trillen niet.
Pas ook nog de Y schuif vervangen door aluminium omdat die van plexiglas gebarsten was.


Ik heb de indruk dat de Creality 3D Ender-3 de nieuwe reprap aan het worden is.
Grote community en veel tweaks en upgrades beschikbaar.
Zo een printer koop je voor minder dan 200 euro.
Dan kan je al eens een upgrade veroorloven voor bv een betere extruder. :-)

Mvg
Jef
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
March 27, 2019 07:19PM
Dat klinkt goed Jeff, thanks voor de tips voor filament. Vandaag heb ik een aantal onderdelen besteld zoals een BLtouch bed leveling probe en een E3D V6 hotend met PTFE lining voor de PLA die ik wil gaan printen met de nieuwe printer die ik aan het fixen ben.

Heb nog een rol PETG liggen, helaas heb ik al mijn PLA en PETG al lang liggen dus zit er vocht in. Heb nu een rol die in de oven ligt te bakken, hopen dat ik het vocht er een beetje uit krijg. Heb een speciale thermometer in de oven gelegd zodat ik goed kan bijhouden hoe heet het allemaal wordt. Zal de resultaten later wel even delen nog. Ik heb al wat onderdelen voor de nieuwe printer kunnen printen maar het PLA pufte teveel door het vocht en er zitten gaten in de print. Tevens een beetje overextrusie en hij print iets te snel. Misschien toch nog maar even terug naar Simplify3D.. Helaas sliced die naar mijn mening niet zo goed. Heb nu weer slic3r gebruikt en die gaat weer veel te hard, dus moet de snelheden nog iets aanpassen.

Slic3r heeft wel veel mooie opties tegenwoordig, ik denk dat elke slicer uiteindelijk zijn eigen voor- en nadelen heeft.

Hoedanook, ik ga 123-3d.nl even checken voor hun filament. Eigenlijk zat ik te dubben om dan maar gewoon FormFutura PLA aan te schaffen, omdat ik daar wel goeie dingen over lees her en der. Heb zelf slechte ervaring met FormFutura, ik was een van de eerste mensen die daar filament kocht toen ze net nieuw waren. ABS 3mm nou, het hechtte voor geen ene meter en warpte als een gek! Heb alle rollen onlangs weggegooid.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Vergrijzing van ALLE forumssad smiley
November 03, 2019 09:13AM
Zo zonde om te zien dat hier niks mee gebeurt. Ik zie om mij heen ook niemand met 3D printers meer spelen. Het is denk ik de Nederlandse handelsgeest. Iedereen probeert zijn/haar hobby tot een soort bron van inkomsten te transformeren.

Zelfde geldt voor webshops, in NL zie je voornamelijk webshops voorbij komen die gewoon Chinese bende doorverkopen voor een hoger bedrag. Het is zo ontzettend overduidelijk. Ik heb in de zomer een tweedehands Delta gekocht van een man op marktplaats. Toen ik de machine binnen kreeg bleek de Delta helemaal niet te kunnen werken, werkelijk elk onderdeel had een issue. Inmiddels ben ik hem gewoon maar helemaal opnieuw gaan maken met nieuwe onderdelen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat degene die de Delta naar mij opgestuurd had, de eigenaar was van 'vanallesenmeer.nl'. Daar verkopen ze heel veel onderdelen voor 3d printers, en waarschijnlijk was dit een soort gefaald project wat ze dan maar op een obscuur marktplaats account verkochten zodat de naam van de webshop er niet aan verbonden was.

Gelukkig kan ik alles zelf maken en ontwerpen, het is maar goed dat de Delta niet naar iemand anders is gegaan want ik denk niet dat iemand hier ooit een werkende machine van had kunnen maken. Het was een samengeraapt zooitje en heb de machine nog steeds niet aan de praat. Volgende week ga ik een bodemplaat lasersnijden en een nieuw ontworpen effector printen. De armen zijn vervangen voor magnetische koppelingen en zelfs de karretjes op de linear slides waren helemaal gaar. Er zat een imitatie hotend op die direct in de prullenbak kon, etc etc.

Ik raad iedereen aan even goed onderzoek te doen naar Nederlandse webshops voordat je iets koopt. De enige webshops waar ik zelf een goed gevoel bij heb is de filament shop van Jonnie Zwartjes (ben je nog actief?), Reprapworld en FormFutura.


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login