Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Waar Thermistor en Resistor vinden?

Posted by Bramboterham 
Waar Thermistor en Resistor vinden?
October 05, 2011 05:19PM
Momenteel Ik ben bezig met het opbouwen van een Mendel Prusa en opzich zijn alle onderdelen goed te verkrijgen in NL echter kan ik een paar onderdelen niet goed vinden.

De thermistor, 100K NTC glass.. ik kan een hoop andere (grotere) vinden maar niet de glas variant. Een andere zou ook wel kunnen maar het is wel gunstig om er een te gebruiken uit de thermistor wiki ( [www.reprap.org] ) En die glass hebben een mooi klein formaat smiling smiley

En de heating resistor is ook een lastige... ik heb nu een 3W 4R7 maar die is eigenlijk niet geschikt voor zulke hoge temperaturen... En ik vroeg mij ook af waarom er overal 6R8 weerstanden gebruikt wordt voor de extruder... wat is de theorie daarachter?

De enige leverancier die heb kunnen vinden is Mendel-parts, echter heeft die een minimum orderwaarde van 50 euro... beetje gortig ;-)

Waar bestellen jullie deze onderdelen?
Bas
Re: Waar Thermistor en Resistor vinden?
October 07, 2011 10:02AM
Ah Bram jij ook al hier? De thermistor heb ik ook wel gewoon liggen alleen die krengen zijn enorm duur €4.76 bij farnell.
[nl.farnell.com]

De weerstand heb ik nu deze even voor:

[nl.farnell.com]

Die kan officieel maar tot 200 graden dus ik moet het nog even uittesten of dat goedgaat.
Re: Waar Thermistor en Resistor vinden?
November 09, 2011 09:58AM
Hai bram, als je niets anders weet te regelen, mail me dan even. info at ikmaak dot nl


[IkMaak.nl] A Maastricht based RepRap community.
Reprap Build Party's WorldWide
For more info: [ikmaak.nl]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login