Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Reprapers in utrecht

Posted by Drucktet 
Reprapers in utrecht
January 15, 2012 06:50AM
Hi there,

After having almost finished my first prusa, I wonder whether there are any other reprappers in Utrecht that are interested in exchanging experiences.

Drop me a line if you are interested.

Groetjes
Re: Reprapers in utrecht
March 17, 2012 07:20PM
heyy Drucktett

ik ben een raprap'er uit lunetten (student). Eigenlijk ben ik mijne nog aan het bouwen, ik heb tot nu toe nog maar 20 euro uitgegeven aan schroefdraad en wat moerenen bouten, de rest heb ik maanden lang lopen verzamelen van ouwe printers en andere troep. Ik moet alleen nog de electronica en plastic onderdelen hebben.

Ik heb een vraagje voor je: hoeveel vraag jij voor het printen van een setje voorde pursa mendel?
Ik kan welvoor plastic zorgen als dat een probleem is.

hoever ben je almet je pursa, wat moetje allemaal nog hebben

groetjes
Re: Reprapers in utrecht
March 18, 2012 11:02AM
Hoi Drucktet

Ik zit ook in de Utrecht regio.
Ik ben in afwachting van de Orca v0.4 die ik volgens planning ga bouwen tijdens de workshop van 9 april bij Mendel Parts.

Vooralsnog ben ik dus alleen nog mijzelf aan het orienteren.
E.e.a. Te volgen op de blog: www.3daybreaker.blogspot.com

Grtz Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Reprapers in utrecht
February 17, 2013 09:34AM
hey ik kom ook uit omgeving utrecht Vianen
voor als nog voornamelijk geintereseerd in ontwerpen.
heb nu wat ontworpen met thinkercad zie hier [www.thingiverse.com]
maar ik wil graag een ander programma proberen.
hebben jullie tips?
late wil ik ook wel het een en ander printen.
maar denk (nog) niet dat ik daarvoor een eigen printer nodig zal hebben.

zijn julli ook bekend met fablab? er zit er een in utrecht geloof ik fablab protospace ? hebben jullie daar ervaging mee?
met vriendelijke groet Robert a.k.a. papamaanbeer
Re: Reprapers in utrecht
February 20, 2013 06:53AM
Hallo,

Ik kom uit Bodegraven (direct aan het lijntje Utrecht-Leiden) en ben bezig mijn eerste 3d Printer te bouwen (een prusa i3).

Het lijkt mij erg leuk en handig om meerdere reprapers uit de omgeving te leren kennen. Met best veel dingen scheelt het gewoon veel als je ze wat groter inkoopt of kun je alleen groter inkopen dan dat je nodig hebt voor 1 printer.

Verder ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel.

Groetjes,
Jonnie
Re: Reprapers in utrecht
February 20, 2013 06:59AM
Protospace ken ik alleen van hun website, maar ik vind het er wel geweldig uit zien! Vooral zo'n lasersnijder lijkt me geweldig om een printerframe mee te maken. Volgens mij ben je dan ook erg goedkoop klaar.

De prijs die zij rekenen voor de 3d printer vond ik dan wel weer heel erg hoog.

Het lijkt me sowieso weleens erg leuk om daar op een inloopmiddag heen te gaan en gewoon eens te kijken.
Re: Reprapers in utrecht
March 03, 2013 07:24AM
Ik kom uit culemborg en ben ook mijn eigen 3d printer aan het bouwen met reprap/ultimaker onderdelen.
Ben ook al een keer bij protospace geweest en daar ben ik ook besmet geraakt denk ik grinning smiley
Ik dacht even zo'n printer te bouwen from scratch maar dat valt best tegen dus als iemand mij een beetje opweg wil helpen via skype of iets dergelijks be my geust!
Re: Reprapers in utrecht
March 04, 2013 01:07AM
Papamaanbeer Wrote:
-------------------------------------------------------

> heb nu wat ontworpen met thinkercad zie hier
> [www.thingiverse.com]
> maar ik wil graag een ander programma proberen.
> hebben jullie tips?


Hey Robert,
ik werk zelf met OpenScad. Dat is een functie-taal.
Ik ben niet zo 'flexibel' ingesteld, dus dit past mij beter dan duwen en trekken aan objecten.

Toch kan je daar veel mee realiseren, als je een beetje kan doordenken en kunt optellen, aftrekken en in loops kunt denken.

Mijn creaties staan hier: [www.thingiverse.com].

Edited 1 time(s). Last edit at 03/04/2013 01:09AM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Reprapers in utrecht
March 07, 2013 01:17AM
Hi all,
I would advise you to goto Protospace , nice people and powerful fablab , Jelle is the guru there ,specially for 3D printing .
If you guys organize a meetup let me know .

Ciao,
Brano
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login