Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Profielwerkstuk 3D printer - Gewoon ff kijken winking smiley

Posted by koffiedik 
Profielwerkstuk 3D printer - Gewoon ff kijken winking smiley
May 01, 2010 11:46AM
hallo allemaal

Ik zit in 5VWO, en volgendjaar moet ik een profielwerkstuk maken.
Ik heb als onderwerp "de 3D printer" gekozen.
dit lijkt mij een leuk onderwerp, en volgensmij kun je hier ook veel mee doen
ik wil hierbij graag zelf een 3D printer maken.
volgensmij is de RepRap een soort bouwpakket voor de 3d printer?
het is me niet allemaal duidelijk.

is er iemand die mij zou willen helpen bij het bouwen van de 3D printer?
of is er iemand van plan een 3D printer te gaan maken, dat we het samen kunnen gaan doen?

alvast heel erg bedankt!

gr janwillem

Edited 1 time(s). Last edit at 05/01/2010 01:27PM by koffiedik.
Re: Profielwerkstuk 3D printer - Gewoon ff kijken winking smiley
May 02, 2010 05:40AM
De RepRap is eigenlijk alleen maar een set bouwtekeningen en instructies, er gaat *veel* tijd in zitten om alles bij elkaar te zoeken en passend te maken als het 'net effe anders' is dan in het originele ontwerp, voor sommige onderdelen is een draaibank nodig (tenzij je ze kant-en-klaar bestelt).

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is het een goed idee om mee te doen met de 'RepRap Masterclass' von ProtoSpace in Utrecht, dan ga je uiteindelijk met een RepStrap naar huis :-)

Een ander goede optie is om een MakerBot kit te bestellen, maar ik weet niet of dat in je budget valt (of heb je misschien en vader of suikeroom die je lekker kan maken om met zo'n project mee te doen?). Het voordeel van de MakerBot is dat er zo'n duizend mensen wereldwijd tot je beschikking staan om met evt. problemen te helpen (omdat hun machine dan exact hetzefde is als de jouwe).

Als je alles so simpel/goedkoop mogelijk wilt doen is er ook nog het 'Mantis' project, een ultra-simp machine de je kan gebruiken als basis voor een 3d printer maar ook stevig genoeg is om 'm als freesmachine in te zetten: http://makeyourbot.org/mantis9-1

R
-
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login