Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Haspel drager voor plastic draad

Posted by TrickyDicky 
Haspel drager voor plastic draad
April 22, 2012 01:49PM
Hallo

Weet iemand waar je een haspeldrager kunt kopen, waar je een spoel met PLA of ABS in kunt laten afwikkelen.

Groet

Dik
Re: Haspel drager voor plastic draad
April 23, 2012 12:46AM
Ik weet niet wie zoiets verkoopt, maar thingiverse.com staat er vol mee, dus waarom niet zelf eentje geprint?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Haspel drager voor plastic draad
April 23, 2012 06:16AM
Beste Thomas,

Dat is een heel goed idee.
Dat ga ik zeker doen

Met dank

Groet

Dik
Re: Haspel drager voor plastic draad
April 24, 2012 07:53AM
mocht je toevallig een Orca hebben,
Camiel heeft ook een steuntje op de downloadsite waar zo'n beetje elk type spoel aan kan hangen.
Op mijn Orca v4 werkt dat. Prima.

En met 2m5 gaatjes in je behuizing past het vast ook wel op een ander model
Niks fancy gelagerde spoelen ofzo :-)
Grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Haspel drager voor plastic draad
April 28, 2012 11:53AM
Ik heb deze ontworpen en gemaakt. Werkt prima met verschillende maten van haspels en diameters van het gat.
Haspel drager
Ik heb gewoon een keer zo'n labstatief op de kop getikt bij labstuff.nl (of google labstatief). Aan de staander kun je klemmen en armen monteren die je op elke gewenste hoogte kunt instellen. Alles metaal en zeer stabiel. Het voordeel is dat het geen vaste opstelling is zodat je eenvoudig kunt variëren in positie en hoogte. Aan meerdere armen hangen mijn verschillende rollen fillament. En één klem gebruik in om de toevoerslang naar de printer te geleiden.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login