Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Bouwers uit het Noorden?

Posted by Muldermans 
Bouwers uit het Noorden?
April 08, 2011 03:46AM
Mijn naam is Marijn en woonachtig in Stadskanaal. Al jaren ben ik geinteresseerd in 3d en aanverwante zaken. Nu ik erachter kom dat de Prusa Mendel goed en relatief goedkoop te bouwen is, heb ik besloten om hier maar eens mee aan de slag te gaan. De Ultimaker is een heel mooi apparaat, maar erg buiten mijn budget.
Daar ik technisch en handig ben zal het bouwen van een Prusa Mendel goed moeten lukken.
Zijn er nog bouwers in het Noorden? Het lijkt me leuk om eens met een mede bouwer in contact te komen om ervaringen uit te wisselen.

Met vr gr
Marijn
Re: Bouwers uit het Noorden?
August 09, 2011 02:01AM
hi
ik heb de nodige onderdelen besteld ga er binnenkort aan beginnen prusa
wildervank dicht genoeg
simon
Re: Bouwers uit het Noorden?
September 27, 2011 09:36AM
Beetje laat misschien maar hier in Enschede zijn we 2 Mendels aan het bouwen.

Ben je al klaar met je Prusa? Hoe bevalt die?
Bas
Re: Bouwers uit het Noorden?
September 28, 2011 07:12AM
Hier nog een Prusa in Enschede. Werkt theoretisch alleen heb ik maar geen tijd op eens met replicatorG te gaan stoeien. Ergens zit er een probleem in mijn skeinforge settings waardoor de extruder motor niet aangestuurt wordt. Verder doet eigenlijk alles hetspinning smiley sticking its tongue out
Re: Bouwers uit het Noorden?
September 28, 2011 07:49AM
Theoretisch smiling smiley

Ik ben nog in de constructie-fase; ik heb geprobeerd om de Z-as te beunhazen om te kijken of die het doet maar blijkbaar zitten een paar lagers vast want de motor krijgt er niet meer beweging in dan een mm...
Bas
Re: Bouwers uit het Noorden?
September 28, 2011 07:55AM
Dat betekent inderdaad dat het na een uurtje klooien op de computer kan werken of het duurt nog 2 volle dagenspinning smiley sticking its tongue out

Ik ken de mendel niet goed genoeg maar bij de Prusa heb je geen lagers op de z-as. Is het niet gewoon een probleem met uitlijning? En krijgen je stappenmotoren wel genoeg stroom om de benodigde kracht te leveren?

Maargoed in het begin had ik al wat elektronica voor anderen in elkaar gezet en dat begint uit te groeien tot een hele handel dus mocht je onderdelen nodig hebben dan moet je maar even mailen. De kast ligt hier redelijk vol ook met andere dingen dan elektronica onderdelen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login