Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

ABS komt los van heatbed

Posted by Replace 
ABS komt los van heatbed
June 03, 2012 02:58PM
Hoi,
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd iets met ABS te printen. Dat betekent dat ik de juiste temperaturen nog niet te pakken heb.

Mijn printje komt bij de derde of vierde laag los van het bed.
Ik heb een aluminium heatbed met kapton en heb het met alcohol schoongemaakt.

Ik ben begonnen met de combinatie 245 / 75 maar dan vliegen de kanten omhoog.
Mijn laatste mislukking was met extruder op 270 en bed op 112. En weer werd de print meegetrokken na laag 3. Hij kwam wel al minder omhoog.

Ik weet natuurlijk niet de absolute temperatuur, maar los van de mogelijke afwijking van mijn sensor, moet het bed nog echt veel heter ?

Grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: ABS komt los van heatbed
June 09, 2012 08:13AM
Dat zijn aardige hoge temperaturen! In denk niet dat je hoger moet gaan.

Ik print zelf ABS op 230c met een bed van 80c. Ook ik ontvet het bed goed met alcohol en print op DealExtreme kapton en heb zelden warping.

Is je bed hoogte wel goed? (een te laag bed en een kleine laagdikte geeft geen goede hechting van het plastic met je bed)

En heb je er een fan op staan? Hoe hoog staat deze (als in hoe hard ;-) ) als je fan te veel aan staat krijg je te snelle afkoeling van je plastic en daardoor vrij veel krimp en dus wrapping.
Re: ABS komt los van heatbed
June 09, 2012 09:40AM
Ik maakte het bed schoon met alcoholdoekjes.
Ik heb nu aceton gekocht, om te kijien of dat wellicht beter gaat.

Mijn bed heeft geen ventilator hoor. Ik heb alleen een kleine ventilator op de ingang van de hotend.
En de sensor zit in de uitgang, dus dat zou de echte extrusie temperatuur meten zijn.

Mijn bed hoogte weet ik niet, maar is door Camiel himself afgesteld :-)
Mijn laag was .2 ik ga nu proberen met axeton en laag .3 wie weet.

Thnks Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: ABS komt los van heatbed
June 12, 2012 05:51PM
Beste,

Ik zelf print ABS maar op een temp van 220 dat is meer dan genoeg en normaal gezien zou het bed op 130 graden moeten staan ik werk met ABS juice en heb geen enkel probleem.

Greetz
Re: ABS komt los van heatbed
July 18, 2012 04:20AM
Ik print nu al weer enige tijd met een bed dat ik met aceton heb schoongemaakt voor elke print.
Geweldige hechting met PLA.

Binnenkort eens met ABS proberen.

Ik print met PLA uit zweden en merk grote verschillen in de handelbaarheid van de kleuren.
Wit en grijs zijn perfect ( nou ja, op een schaal van 1 tot Thomas dan he :-) roze smelt niet mooi en zwart is bagger.

Mijn zwarte filament heeft de neiging om vast te lopen en dan constateer ik steeds een verdikking boven de invoer, of net daaronder bij de meenemer.
Ik kan niet zien of dat een fout in de filament is, maar verderop zie ik dat nooit. Ik denk dus dat de omgevingswarmte de boel voortijdig vervormt.
Dit gebeurt alleen bij zwart.

Kent iemand dit probleem?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: ABS komt los van heatbed
July 23, 2012 12:33PM
Ik heb gelezen érgens dat er in zwarte PLA nog wel eens rommel wil zitten.
Overigens denk ik dat je eens moet kijken naar het feeding gedeelte, dit is een vaker voorkomend probleem. Zoek eens op peeling, or rolls & PLA.

Als je straks ABS gaat proberen, dan kan ik je aanraden om een soepje te maken van wat ABS en Aceton. Je kan er meer over vinden op het engelstalige forum. Qua verhouding iets van 1 op 10. En dan dat laagje koud aanbrengen op het glas, en uit laten dampen zodat er een dunne film ontstaat. Daarna op 110 graden, en je krijgt mooie prints met bijna nooit geen /warpen/
Re: ABS komt los van heatbed
July 23, 2012 12:35PM
Oh, was ik vergeten te zeggen, GEEN kapton nodig, puur dat soepje op het glas.
Als je je bed goed schoon houdt ( raam verf krabber gebruiken ) heb je ook met PLA niets nodig op het glas. Alleen dus met ABS.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login