Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5

Posted by rwubbels 
Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 25, 2013 11:22AM
Dag iedereen,

Ik had nog niet eerder wat geschreven maar al wel een tijdje aan het rondkijken naar de wondere wereld van het 3d printen,
en inmiddels heb ik dit bouwpakket besteld en al binnengekregen:

[gadgets3d.eu]

Echter, wat ik natuurlijk over het hoofd gezien had is dat deze zonder de printbare onderdelen geleverd werd.
Is er iemand die voor mij deze onderdelen zou willen printen?
Uiteraard tegen een vergoeding.

Ikzelf woon in de buurt van Utrecht, maar als dingen verzonden kunnen worden vind ik dat ook geen probleem.

de STL's van de printer staan hier: [gadgets3d.com]
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 25, 2013 04:34PM
Hi,
ik heb de advertentie ook gezien en had ook niet gesnapt dat de printed parts er niet bij zaten.
Ik heb de lijst even bekeken, maar dat is een forse lijst onderdelen.
Heb je echt alles nodig of print je de opties zelf.

Ik zat zelf in een identieke situatie, een aantal maanden terug en ik ben fantastisch geholpen door V.Peters uit R'dam.
Je vindt hem op ebay.nl waar hij extruders aanbiedt inclusief lagers hobbed bolt en veren voor 12.50. Leverde binnen drie dagen.

[www.ebay.nl]

Die heeft voor mij dus ook alle kritische onderdelen van mijn printer gemaakt, voor een erg schappelijke prijs en in ABS.

Ik wil best helpen, maar heb alleen ervaring met PLA.


Eric
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 26, 2013 01:33AM
Ik ben op dit moment zo'n set aan het printen voor iemand anders. Het is best een grote set, met wat vervelende onderdelen. Als je nog even geduld hebt wil ik er ook wel een voor je printen. De set die nu geprint wordt is zwart ABS, andere kleuren zijn ook mogelijk stuur maar een PB als je interesse hebt.
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 26, 2013 03:33PM
Dag Heren dank voor de reacties.

Ik heb de genoemde mensen berichtjes gestuurd!
Maakt het ovrigens uit of de onderdelen in PLA of ABS geprint worden?

mvg Ruud
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 26, 2013 03:42PM
Belangrijkste lijkt me dat je in staat gaat zijn om zelf je onderdelen te maken. En dus je printer kunt monteren.
PLA blinkt mooier en is harder, ABS is flexibeler en is makkelijker om je onderdelen te monteren.
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 26, 2013 03:53PM
Ik denk dat het beter is om de onderdelen voor een printer in ABS te maken. PLA wordt namelijk al bij 50 graden zacht. Bij ABS is dat iets van 100 graden.

Als je alleen met PLA gaat printen dan gaat dat denk ik wel lukken, maar als je ook andere materialen wil printen dan moet je ABS hebben.

Bij het printen met ABS heb je een verwarmt bed nodig van 110 graden, daarboven hangt het karretje waar ook nog eens een hot-end in zit.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/26/2013 03:55PM by jand.
Re: Geprinte onderdelen gevraagd: MendelMax 1.5
September 26, 2013 04:07PM
Nogmaals dank voor de reacties heren,

Het is voor mij een helder verhaal, alles wat enigzins in de buurt van hete dingen staat wel als ABS printen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login