Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

laptop knalt eruit

Posted by Hannelorre 
laptop knalt eruit
September 26, 2013 04:56PM
ik heb een prusa mendel i2, ben hem nu aan het callibreren, maar tot 3x toe knalt de laptop uit als ik de extruder iets laat doen.
lijkt me niet goed. soort kortsluiting over de usb.

hoe los ik dit oo?
Re: laptop knalt eruit
September 26, 2013 05:09PM
Klinkt niet goed.
Kan een aantal dingen zijn

Een aardfout, de massa van je laptop zit vaak via je lader aan de nul van het lichtnet. Als je je printer uit een andere groep voedt, zou je een probleem kunnen maken via je USB kabel. Beste test, laat je laptop even van de accu werken, als het dan nog gebeurt is het niet dit probleem.
Als het dan wel goed gaat, kun jet het best laptop en printer via hetzelfde punt voeden, dus haspeltje gebruiken.

Met de extruder iets laat doen, bedoel je neem ik aan de stappenmoter voor extruder laten lopen, niet het opwarmen van hotend?
Re: laptop knalt eruit
September 26, 2013 05:45PM
Hannelore, welkom op het forum.

Wat voor electronica heb je? Ik geloof dat pas iemand een vergelijkbaar iets had met een Sanguinololu.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Ed
Re: laptop knalt eruit
October 11, 2013 04:15AM
Gebruik je een Sanguinolulo? Daar zit een storend foutje in....staat in de buglijst (die wel, zucht) betekend het doorfrunniken van een verbinding op het Sanguinololu bordje.....in het kort zorgt de fout ervoor dat de Sanguinololu probeert de PC te poweren via de USB.....dat is wat grootspraak van de Sanguinololu en de meeste PC's houden niet zo van deze "dienst".

Groeten, Ed.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login