Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Megatronics V1.0 en deltabot-marlin firmware (Mini Kossel)

Posted by rolandcube 
Megatronics V1.0 en deltabot-marlin firmware (Mini Kossel)
October 26, 2013 04:41AM
Ik zit met een probleem en kom er niet helemaal uit, nu maar hopen dat er op dit mooie forum iemand is die me kan helpen.

Ik heb een mini kossel gebouwd en deze is klaar om proef te draaien.
Ik gebruik als stuurkaart een Megatronics v1.0 board van reprapworld [www.reprapworld.com]
Deze kaart gebruik ik samen met een lcd display en het toetsen bordje ook via rerapworld aangeschaft
Als ik de firmware van hun site naar mijn board upload gaat dit allemaal goed en kan ik alles netjes aflezen op het lcd alsook het toetsenbord werk.
en kan ik alles aansturen via pronterface

Nu is deze firmware niet de juiste om met een deltabot te gebruiken, en heb ik via [github.com] een aangepaste firmware gedownload.
wat deze firmware zo bijzonder maakt is het stukje dat er voor zorgt dat de mini kossel zichzelf gaat kalibreren (auto leveling)

Na een paar aanpassingen is deze firmware, zoals type board, thermocouple type.
Laad ik de firmware naar het board dit verloopt allemaal zonder problemen.
Maar na het resetten gaat het fout en krijg ik mijn display 2 witte lijnen en het toetsenbord werk ook niet meer.
Als ik pronterface opstart word de megatronics wel herkend maar kan de motoren niet laten draaien, alsook het aansturen van het verwarming element werkt niet.

Nu is het vrij duidelijk dat er iets niet goed zit in mijn firmware maar kom er niet uit waar te gaan zoeken.
heb al een aantal zaken bekeken en aangepast, zoals de pins h. van de werkende firmware overgezet naar de deltabot-marlin firmware maar ook dit werkt niet.

Ik weet dat het op afstand lastig is om dit probleem zo maar 123 op te lossen, maar misschien komt er iemand dit probleem bekend voor.

Mvg. Pascal
Re: Megatronics V1.0 en deltabot-marlin firmware (Mini Kossel)
October 26, 2013 11:03AM
Lijkt me dat je deze versie moet vergelijken met de versie die het wel deed. Daar is gwoon tooling voor en dan zie je alle verschillen.
Baudrate zal goed staan, want anders kun je pronterface niet starten.
Heb je de advanced config gechecked. Daar staan ook nog pin definities in.
Re: Megatronics V1.0 en deltabot-marlin firmware (Mini Kossel)
October 27, 2013 05:15AM
Evbeurdn Wrote:
-------------------------------------------------------
> Lijkt me dat je deze versie moet vergelijken met
> de versie die het wel deed. Daar is gwoon tooling
> voor en dan zie je alle verschillen.
> Baudrate zal goed staan, want anders kun je
> pronterface niet starten.
> Heb je de advanced config gechecked. Daar staan
> ook nog pin definities in.

Ik had pins h. al vergeleken met de originele firmware, maar daar zitten geen verschillen in.
Misschien moet ik die tooling gaan gebruiken, ik heb net winmerge gedownload is even kijken of ik wat kan vinden
Het softwarematige (firmware aanpassingen) is voor mij het lastigste ben er niet zo gedreven in confused smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 10/27/2013 06:15AM by rolandcube.
Re: Megatronics V1.0 en deltabot-marlin firmware (Mini Kossel)
October 27, 2013 11:02AM
Ik denk het gevonden te hebben, was er al door een aantal mensen op gewezen maar keek er toch steeds overeen

//LCD and SD support
//#define ULTRA_LCD //general lcd support, also 16x2
//#define DOGLCD // Support for SPI LCD 128x64 (Controller ST7565R graphic Display Family)
#define SDSUPPORT // Enable SD Card Support in Hardware Console
//#define SDSLOW // Use slower SD transfer mode (not normally needed - uncomment if you're getting volume init error)

#define ULTIMAKERCONTROLLER //as available from the ultimaker online store.
//#define ULTIPANEL //the ultipanel as on thingiverse

// The MaKr3d Makr-Panel with graphic controller and SD support
// [reprap.org]

// stond nog steeds voor de regel die ik rood heb gemaakt.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login