Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

NEMA17

Posted by KeeZie 
NEMA17
January 18, 2014 10:51AM
Hallo medeprintertjesspinning smiley sticking its tongue out

welk typenummer staat er op jullie motortjes??
ik heb zelf de 42BYGHW811 maar die word niet veel aangeboden op ebay dus hoop op een andere oplossing

hoor het graag

greetsz keezie
Re: NEMA17
January 18, 2014 11:26AM
Het is een steppertje van Wantai. RRW verkoopt ze ook tongue sticking out smiley

Je kunt gewoon contact opnemen met Wantai via Ebay of via hun eigen website.

De verzendkosten vanuit China zijn hoog, maar ze hebben ook een pakhuis in Duitsland en verzending daar vandaan is opeens wel leuk. Ze hebben daar alleen niet veel types en aantallen liggen. Jolie is heel vriendelijk, dus gewoon even vragen of ze die toevallig in duitsland hebben liggen. Dan loop je ook nooit een risico met de douane winking smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: NEMA17
January 18, 2014 11:32AM
Thanks, maar welk type kan er nog meer??anders is er weinig keus..
Re: NEMA17
January 18, 2014 01:18PM
Hier is het Kysan 1124090 gekocht bij [www.charlies3dtechnologies.eu]
Re: NEMA17
January 18, 2014 01:53PM
KeeZie, ik heb dezelfde als jij, en die zijn best wel makkelijk te krijgen hoor. Is een 2.5amp stepper toch?
Re: NEMA17
January 18, 2014 04:06PM
Er is keuze genoeg hoor.
Ik heb zelf de 1.7A steppers, er zijn volgens mij ook nog 2.0A steppers en de 2.5A zoals Marinus al zei. Dat is dan alleen Wantai. smiling smiley

Als je op ebay zoekt op Nema 17 dan vindt je er genoeg hoor.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: NEMA17
January 18, 2014 05:49PM
Reprapworld verkoopt ook NEMA 17 motortjes:


Edited 1 time(s). Last edit at 01/18/2014 05:50PM by Virtlink.
Re: NEMA17
January 18, 2014 06:09PM
Thanks allemaal!!

Ik dacht namelijk dat er maar 1 soort sterk genoeg was voor de prusa
er zijn gelukkig meerdere optie's.

Ik bouw nog een prusa maar dan zoveel mogelijk via auctions verkregen spullen om de prijs zo laag mogelijk te houdensmiling smileysmiling smiley

natuurlijk post ik dan ook mijn kostenoverzicht net zoals evnbeurn zo mooi heeft gedaan.
Re: NEMA17
January 19, 2014 04:37AM
Heb zelf mijn stappenmotors ook bij reprapworld gekocht, 5 stuks, dan krijg je staffelkorting (wist ik toen niet, maar de prijs was ineens lager dan ik had uitgerekend winking smiley ).
Re: NEMA17
January 19, 2014 03:26PM
Ze hebben daar nu ook kleinere stappenmotoren, die zijn goedkoper en lichter, dus bij uitstek geschikt op de X-carriage en extruder. We gebruiken de stappenmotoren toch niet tot het maximum koppel..

5
Re: NEMA17
January 19, 2014 05:06PM
Wat gek, ik zie bij reprapworld alleen maar de Nema17 staan?
Re: NEMA17
January 20, 2014 12:47PM
Ze staan er toch echt, onder sectie motors, small stepper NEMA 17, dan stepper NEMA 17 en dan de vier ineen.
De kleine is 2.50 goedkoper, 75 gram lichter (!) en heeft 0,7 kNm minder koppel, en is ongeveer een cm korter.
Deze maat wodt gebruikt in Ultimaker en Makerbots.
Re: NEMA17
January 26, 2014 09:55AM
Hallo,

Opletten met welke stepper motors je koopt. De meeste stepper drivers op de electronics zijn niet gemaakt voor 2,5 amps. Dus de meeste zijn max 2 amp dus daarom zijn de 1,7 amps eigenlijk de beste.


www.facebook.com/Charlies3DTechnologies
www.charlies3dtechnologies.com/webshop
webshop@charlies3dt.com
Re: NEMA17
January 26, 2014 10:14AM
Quote
CharlieSteurbaut
Hallo,

Opletten met welke stepper motors je koopt. De meeste stepper drivers op de electronics zijn niet gemaakt voor 2,5 amps. Dus de meeste zijn max 2 amp dus daarom zijn de 1,7 amps eigenlijk de beste.

'niet gemaakt voor 2.5amps'
'dus daarom zijn de 1,7 amps eigenlijk de beste'

Wat een onzin, als verkoper had ik toch verwacht dat je met feitelijke informatie zou komen. (sorry voor de 'toon')

Dat de stepper drivers geen 2.5 amp leveren betekent niet dat het een slechte keus is om 2.5a motors te nemen. Even zoeken en je bent er zo achter waarom 2.5amp motors juist goed werken met de gangbare stepper drivers. Het is ook nog eens makkelijker af- te stellen, als je een motor neemt die onder de 2amp een rating heeft, zul je juist veel voorzichtiger moeten afstellen en goed moeten opletten of je motor niet te heet wordt, en in het ergste geval zelfs koelelementen op je stepper drivers moeten plaatsen om te ze koelen.

Bovendien is 2.5A de MAXimum current die de motor kan hebben, daarboven zal hij oververhitten. En voor een 3D-printer ga je echt geen hele sterke motors nodig hebben. Ik draai de motors op de helft van het vermogen dat de A4988 kan leveren, dat is dus ongeveer 1 Amp en de machine heeft nog nooit een step geskipped of een probleem gehad met iets dat met de stappenmotoren te maken heeft. Enige dat ik gister heb gedaan is de extruder iets meer power gegeven omdat het een Direct Drive extruder betreft.

Edited 3 time(s). Last edit at 01/26/2014 10:23AM by Ohmarinus.
Re: NEMA17
January 28, 2014 02:21AM
Iedereen kiest hoe hij reageert op een post van iemand. Dus daar kan ik niks op zeggen winking smiley


Ik weet wel dat met 2,5A motoren je niet gebruik kan maken van het maximum koppel [Holding Torque]. Dus met andere woorden heeft het dus totaal geen zin om deze te gebruiken.
Als je een 1,7-1,7 A motor gebruikt dan kan je wel gebruik maken van die maximum holding torque. Veel Reprappers letten soms niet op de instelling van hun stepper drivers dus als je een motor van 2,5 amp aansluit dan is de kans groot dat je die gewoon doorbrand. Daarvoor reageerde ik op deze post. Misschien wat kort en zonder uitleg maar ik zie dat hier andere mensen zijn die er veel van weten...

En als je verstand hebt van de electronics kan je alles doen werken met alles winking smiley


www.facebook.com/Charlies3DTechnologies
www.charlies3dtechnologies.com/webshop
webshop@charlies3dt.com
Re: NEMA17
January 28, 2014 02:48AM
Vraagje, wanneer je zegt dat een 2.5amp door kan branden dan zou een 1.7amp motor toch nog sneller moeten doorbranden? Of is dit niet logisch?
Re: NEMA17
January 28, 2014 12:09PM
"Dus met andere woorden heeft het dus totaal geen zin om deze te gebruiken. "

Ja, sorry maar ik snap dus niet hoe je dat kan zeggen terwijl meer dan de helft van de reprappers een 2.5amp motor gebruikt. Het is gewoon niet waar.


Ik denk dat Charlie bedoelt dat je stepper driver kan doorbranden? Dat klopt ook niet geheel, aangezien een stepper driver een safety-off heeft. Als hij te heet wordt, dan schakelt hij zichzelf uit als beveiliging. Zolang je de stepper driver koelt met koelelementjes (die je er vrijwel altijd bij krijgt) en met 1 of 2 cooling fans, dan gaan ze net zo lang mee hoor smiling smiley Maar koeling is eigenlijk in alle gevallen wel nodig en ook zeker aan- te raden om de levensduur van de stepper drivers optimaal te houden.

Het is wel zo dat als je de stepper driver continu laat overheaten, dat hij uiteindelijk wel eens stuk gaat ja, maar dat zal ook wel even duren. En als hij zichzelf uitzet kan je niks aansturen, in principe laat je zo'n ding nooit overheaten.
Re: NEMA17
January 28, 2014 02:38PM
Volgens mij is het heel simpel: je motor heeft een maximale holding torque bij de maximale stroom, en de motor krijgt dan de maximaal toelaatbare temperatuur.

Maar ik zou wel gek zijn om mijn motors op het uiterste randje aan te sturen. Het is nooit een probleem om een zwaardere motor met minder stroom aan te sturen.

Een motor met een hogere maximale stroom (bijvoorbeeld 2.5A) heeft doorgaans ook een hogere maximale holding torque. Dus voor een gegeven torque X kan ik een sterkere motor met minder stroom aansturen. De motor wordt dan ook minder heet. En ik loop minder risico om mijn motor kapot te maken. Je stepperdriver loopt geen risico zolang je je trimpod goed instelt en de temperatuurbeveiliging correct werkt.
Re: NEMA17
January 28, 2014 04:45PM
Quote
Virtlink
Volgens mij is het heel simpel: je motor heeft een maximale holding torque bij de maximale stroom, en de motor krijgt dan de maximaal toelaatbare temperatuur.

Maar ik zou wel gek zijn om mijn motors op het uiterste randje aan te sturen. Het is nooit een probleem om een zwaardere motor met minder stroom aan te sturen.

Een motor met een hogere maximale stroom (bijvoorbeeld 2.5A) heeft doorgaans ook een hogere maximale holding torque. Dus voor een gegeven torque X kan ik een sterkere motor met minder stroom aansturen. De motor wordt dan ook minder heet. En ik loop minder risico om mijn motor kapot te maken. Je stepperdriver loopt geen risico zolang je je trimpod goed instelt en de temperatuurbeveiliging correct werkt.

Preciés, dat is dus wat ik ook zeg. Jij zegt het alleen iets duidelijker en bondiger smiling smiley
Bij mij worden de motoren iets van 25º en niet heter terwijl ze meer torque hebben dan dat ik met mijn blote handen kan tegenhouden. Stepperdrivers zijn bij mij nog nooit stuk gegaan en heb 1 machine al flink mishandeld in het afgelopen jaar.
Re: NEMA17
January 28, 2014 07:00PM
Inderdaad, ik heb zelf ook 2.5A stappenmotortjes, en die worden tijdens een lange print slechts lauwwarm. En ze hebben nog nooit een stap gemist.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login