Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende

Posted by Wvantoorn 
Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 02, 2014 02:15PM
Ik had een prusa i3, en die werkte goed. Nadat ik er een e3d kop op had gezet een boel ellende.
De heater cardridge schoot los na homen op de x as en toen schoot de heater in de bekabeling en toen...... Een vreselijke puinhoop!
De x motorhouder kapot, kabels gesmolten, kortsluiting en een ramps met schade.
Ik had via iemand nieuwe x as delen gekocht, maar daar zitten de lager houders scheef van, dus die gaat niet werken. De bekabeling was niet zo een ramp en de printplaat die heb ik na twijfel in de ton gegooid en nieuwe gekocht.
Uiteraard e3d gemaild en uitgelegd, was ook nog troep in de kop, soort oxidatie waardoor dus de draadeindje wat de heater vastzet, de kop en dat koppelbuisje niet vast wouden. En Sanjay heeft na het zien van de fotos een nieuwe kop gestuurd.
Nu heb ik alles weer in orde, maar alleen de x as delen moeten nog. Weet iemand waar ik alleen die delen goed en niet te duur kan bestellen?
En mijn printbed, als die op temp is (en het is een mk2a zonder thermistor gat) gaat die bol staan, waardoor ik nooit goede prints krijg. Iemand daar een visie voor hoe dat op te lossen is?
Zat zelf te denken aan een alu printbed, maar dan moet ik 2 a 3 weken wachten. Ik print trouwens alleen abs op het moment, want de pla is op. Of zou dan Pla een tijdelijke optie zijn om toch door te kunnen gaan?

Graag hoor ik het.
Heb van Eric ook de bestanden voor een ultimaker gekregen en ga daar van de week ook mee beginnen als ik de bestanden kan plotten want dat ziet er wel erg leuk uit!

Gr wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 02, 2014 04:01PM
Stuur me je STL bestanden, zoveel ellende kan ik niet aanhoren.
Ik hen nog kabels over van mijn bouwactiviteiten en ook de 12v cartridge van E3d.
Als je doorgeeft wat er allemaal mis is, kijk ik wel in mijn overschotten.

Eric
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 02, 2014 05:25PM
Jeetje, wat een pech zeg. Zet volgende keer ook de heater cartridge vast met kapton!! Dat is erg belangrijk, zelfde geldt voor de thermistor, als die losschiet dan ben je echt de pineut.
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 03, 2014 03:14AM
Heb ook een thermistor gehad die losschoot... Kabelboompje van de extruder ook lekker weggesmolten... Wat een gedoe!

Je mag me ook gerust wat STL's doorsturen zodat Eric niet alles alleen hoeft te doen smiling smiley

Greets, en veel succes met bouwen...
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 03, 2014 04:28AM
Leg ff een glasplaat van een paar mm op je MK2 (evt te krijgen bij reprapworld.com) .. en klem deze 2 samen vast met van die papier klemmen.. zijn bij de kantoor artikelen te vinden.. Dat haalt waarschijnlijk het bollen van je hotbed weg.

Mocht je nog om geprinte onderdelen omhoog zitten.. dan ben ik nr 3 in de rij die ze evt welk wil printen :-)

Met vriendelijke groet,

Michael Hensen

Edited 1 time(s). Last edit at 02/03/2014 04:29AM by mhensen.
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 04, 2014 12:58PM
Jongens, dank je wel voor het aanbod! Zodra ik er aan toe ben zal ik zeker contact met jullie opnemen. Kan ik heel erg waarderen.

Mhensen, ik had er al ikea glasplaat op liggen, die zijn 20x20 met afgeronde kanten zodat de moertjes niet in de weg liggen, kost €5 per 4.

Spekkie, de thermistor had ik met speciale vuurbestendige kit vastgezet, die kan tot 1000 graden hebben en zorgt ook voor goede uitlezing van de temp, alleen erg duur, maar had het nog ivm auto restauratie project.

Ohmarinus, denk dat ik dat ook zeker doe volgende keer, maar het imbus boutje was geborgd met loctide...... Dus had er niet uit mogen schieten, maar na inspectie met een videoscoop, blijkt dat alle schroefdraad van de kop gecorrodeerd was of troep erin zat. En geloof me, het is dat ik een rook alarm heb, anders had ik denk ik de brandverzekering moeten inschakelen, damn wat wordt zo een heater cardridge rood/wit gloeiend!!

Eric, kabels is het probleem jiet, heb in de werkplaats nog heel veel kabel liggen, en sanjay had met de nieuwe kop ook een nieuwe cardridge gestuurd, moet echt zeggen, bij E3d doen ze wel goed werk, en het zijn goede koppen en hun service is echt super, snel en eerlijk!

Maar helaas moet ik nog wachten op een arduino en ramps vanuit china, heb bij reprapdiscount besteld dus duurt nog wel 2weken denk ik. En daarnaast is het hobbyen even van de baan, krijg vrijdag een nieuwe voedingssonde in de dunne darm en mag dan een week niets doen door omstandigheden. Maar zodra ik er aan toe ben zal ik zeker van het aanbod gebruik maken.

Groetjes Wilco.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 04, 2014 02:11PM
Ohja, ik had er niet bij stilgestaan dat zo'n hotend een borgschroefje heeft voor de heater cartridge.. Overigens heb ik een Budah hotend en die heeft dat ook, maar toch heb ik het hele zaakje ingepakt met keramische isolatieband en kapton tape. Gewoon voor de zekerheid.

Hoop dat je snel weer op de been bent na je operatie. Sterkte!
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 04, 2014 03:09PM
Hoewel we elkaar alleen van het forum kennen, sterkte vrijdag en als je weet welke onderdelen je nodig hebt, laat maar weten.

Groeten en een goed herstel gewenst.

Eric
Re: Prusa i3 opnieuw opbouwen na ellende
February 04, 2014 03:27PM
Wilco, veel sterkte met de operatie en het herstel!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login