Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

3D Builder Dual Feed

Posted by Motormuis76 
3D Builder Dual Feed
March 24, 2014 03:04PM
We hebben een 3D Builder Dual Feed gekocht op ons werk.
Nu ben ik al een beetje aan het kijken geweest naar de software die er bij hoort.
De standaard software is Repetier-Host. Ik ben hier al mee aan het oefenen geweest. Het nadeel dat ik tot nu toe tegen kom is het aanmaken van het support. Er wordt erg veel support berekend, ook in holtes.
Het voordeel is wel dat hier alle instellingen door de leverancier (3dprinter4u) zijn voorbereid.
Ik heb ook Cura geïnstalleerd en ben hier mee gaan oefenen. Hier wordt alleen maar support onder het product aangemaakt, zoals ik zou willen en niet in de holtes.
Het nadeel is dat je bij Cura zelf alle instellingen voor de printer moet instellen.

Zijn er hier personen die ook een Builder hebben en zo ja welke software gebruiken jullie?
Re: 3D Builder Dual Feed
March 25, 2014 06:44AM
Is er hier op het forum verder niemand die een Builder van 3dprinter4u heeft?
Re: 3D Builder Dual Feed
March 25, 2014 07:55AM
Probeer anders eerst de helpdesk te bellen, voor dat geld......
Het is gewoon een ultimaker kloon, met wat aanpassingen maar als je voor een ultimaker de instellingen hebt, kom je al heel ver.
En als je net als ieder ander eerst calibratie process doorleest en de algemene instel pagina's op de wiki, kom je al een heeeeeel eind.
Bijna alles is al wel aan bod gekomen op het forum en het is heel makkelijk om te zeggen, wat moet ik doen maar als je niet zelf probeert leer je er ook niets van.

Niet gemeen bedoelt maar echt bijna alles is al beschreven op het forum en de wiki en je koopt een printer uit een winkel, dan moet je aan hun vragen wat de gegevens zijn voor de printer, je betaalt er ook (teveel) voor.

Gr. Wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login