Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Inmoov hand, voorarm en elleboog als bruikbare prothese

Posted by CJ 
CJ
Inmoov hand, voorarm en elleboog als bruikbare prothese
June 22, 2015 02:45PM
Hallo iedereen,

Als gehandicapte jongeman (ik mis door geboorte de rechter elleboog, voorarm en hand, bovenarm heb ik wel) vroeg ik me af als het mogelijk was het inmoov robot gedeelte te gebruiken als een dienstdoende elektrische prothese.
Het project is open source, toch lijkt het me niet simpel te maken. Het aanschaffen van een 3d printer zal nog wel lukken maar dan komt de technische kant van de zaak. Er is wel een tutorial beschikbaar? toch lijkt het me niet simpel.
Zijn er mensen op dit forum die me kunnen vertellen hoeveel zo'n elleboog en voorarm en hand tesamen weegt want dat is namelijk het grootste probleem van mijn bestaand myo elektrische prothese van Otto bock waarvan de hand enkel open en dicht gaat. Deze weegt namelijk 1300 gram en dat is te zwaar om te dragen voor mij; Lukt vaak een uurtje bij niet al te warm weer en dan wordt hij te zwaar om verder te dragen. Ik gebruik hem enkel om te fitnessen waarbij ik dan toestellen omhoog en vooruit kan duwen met 2 handen. Mijn gewone sierprothese weegt maar de helft, zo'n 700 gram en dat is wel te doen. Op de inmoov site meen ik gevonden te hebben dat de hand en voorarm tesamen 750 gram zou wegen. Alles hangt ook af van het gewicht van de materialen dat je gebruikt natuurlijk.
Ik wilde eens weten als iemand me ermee verder kon helpen, voor mij is het geen hobby maar echt gericht op de dagelijkse praktijk. Als je de i-limb en de bebionic protheses wilt hebben ben je al snel de prijs van een dikke auto kwijt en ook deze protheses zijn niet zo licht van gewicht dus dat is mijn inziens onzinnig om die aan te schaffen.
Hopelijk kan iemand me vertellen als het mogelijk is ze te dragen, ik heb gezien dat er een prothese versie van gemaakt is met 4 vingers en dat in Japan het bedrijf exii de hackberry gemaakt heeft mede op basis van de inmoov; Deze is echter enkel geschikt voor mensen met een elleboog.
Elleboog functie van de inmoov is knap maar vrees wel voor het gewicht dat erbij komt. Met elleboog en pols is deze hand echt wel functioneel te gebruiken. Volgens mij kan ik er misschien zelfs een pint mee pakken en misschien zelfs mee leegdrinken, ook je jas dichtdoen, 2 zaken tegelijk dragen en nog vele mogelijkheden waar ik nog niet meteen aan denk. Het aansturen van de hand zal met elektroden gebeuren waarschijnlijk, ook daar ben ik benieuwd naar...
Ik droom misschien te fel van de dag waarop ik een robot arm kan hanteren maar ja hoop doet leven zeggen ze altijd smileys with beer
Alvast bedankt bij voorbaat!

Groetjes CJ
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login