Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??

Posted by thing78 
Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??
August 08, 2012 06:37PM
Hallo

ik ben in het bezit van een pursa mendel v2 en heb hulp nodig bij het afstellen van mijn printer.
alles werkt behalve dat de printjes er niet goed uit komen....
volgens mij heeft het iets te maken met de temperatuur wat in de hot end zit.
en dat af en toe het toevoegmateriaal niet door wil.
dus als er iemand is die zin heeft in een bak koffie spinning smiley sticking its tongue out en mij hierbij zou kunnen helpen graag..

ik woon in de buurt van steenwijk


mvg ivo
Re: Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??
August 10, 2012 06:57AM
Dag Ivo,

ik woon niet in de buurt van Steenwijk, maar wellicht kan ik je van afstand helpen.
Welke set-up heb je? Welke hot-end, welke software gebruik je (slic3r, pronterface, skeinforge etc.)
Omschrijf je problemen precies. Wat is de temperatuur van de hot-end. Kan je het PLA met de hand doorduwen?
Hoe hoog heb je de stroom afgesteld van de e-motor van de extruder?

Groet Michiel
Re: Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??
August 10, 2012 05:05PM
Hoi Michiel

mijn tekst is in het roodspinning smiley sticking its tongue out
super dat je me wilt helpen, nu maar hopen dat ik het probleem goed kan omschrijven....
Welke set-up heb je? Ramps 1,4 met een arduino kaart en heated bed die ik op 60 graden zet.
Welke hot-end, die heb ik van ebay van iemand uit polen zou niet weten welk type of hoe ik dat precies kan zien.
wel kan ik je zeggen dat het pla 3mm dik is en ik een uitgang heb van 0,5mm en eentje van 0,25

welke software gebruik je (slic3r, pronterface, skeinforge etc.) ik gebruik pronterface
Omschrijf je problemen precies. mijn probleem is dat ik de temperatuur naar mijn idee te hoog moet zetten zodat mijn pla goed doorgaat in de extruder met als resulaat dat mijn onderdeel een beetje in elkaar zakt naar mijn idee
Wat is de temperatuur van de hot-end.de temeratuur moet ik bijna op 195 graden zetten.
Kan je het PLA met de hand doorduwen? hoe bedoel je dit zonder aandrijving? moet ik gaan testen.
Hoe hoog heb je de stroom afgesteld van de e-motor van de extruder? dit is nog een probleem ik weet niet goed hoe ik dit moet doen.
ook weet ik niet goed welke snelheden ik aan kan houden, misschien dat je me daar ook mee zou kunnen helpen.
nogmaals super dat je me wilt helpen.
ik kan je anders morgen wel een paar foto's mailen??
Re: Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??
August 11, 2012 04:47AM
Je hebt een PM
Re: Iemand in de buurt van steenwijk die kan helpen??
August 15, 2012 07:04AM
als ik even mag inhaken. de tempreratuur van 195 grade is niet raar hoor ik heb hem soms wel hoger staan en is ook een beetje afhankelijk van je plastic en hoe je thermistor of thermokoppel in je hotend steekt. als je nou 240 graden zou zeggen ja das wat hoog.

vergeet niet dat elke setup anders is en dat die van jou kan verschillen met die van een ander.

wat je zeker kan proberen is om een ventilator op je object te zetten, precies onder de uitgang van je nozzle, daarmee koel je het plastic direct waardoor je hier geen problemen met uitzakking krijgt. Een probleem wat je daar eventueel voor terug krijgt is warping.

met wat voor snelheden print je nu? als je pronterface alleen gebruikt ga ik er vanuit dat je de Slic3r gebruikt die meegeleverd wordt dat is dan ook slic3r of oudere software skeinforge. in Slic3r kun je snelheden instellen voor perimeter(buitenkant) infill (invulling) etc. daarbij kun je ong veer van uit gaan dat 60mm/s normaal is 30 langzaam en boven de 90 snel. Hierbij moet je de temperatuur van je hotend aanpassen. hoe sneller je print hoe hoger de temp moet. ik heb met 130mm/s geprint op eentemp van 205 gr voor PLA.

ook is het verstandig om een klein ventilatortje gericht te hebben op je koude brug, meestal PEEK of PTFE. dit zorgt ervoor dat de PLA in je hotend niet smelt boven het metalen gedeelte, hiermee voorkom je kans op vast lopen.

Ik woon zelf in leeuwarden dus niet echt dichtbij maar ook niet veraf..... je kan de boel in de auto klappen en mijn kant op komen dan help ik je graag.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login