Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

mendel firmware

Posted by Olaf Jansen 
mendel firmware
October 08, 2012 11:08AM
Hallo,

Is er wellicht iemand in de omgeving van Amersfoort die mij eens zou willen helpen mijn Mendel aan de praat te krijgen. Ik heb hem helemaal af en het is er frustrerend om hem niet werkend te krijgen. De Gen3 krijg ik niet werkend, wellicht iets met firmware.
Je merkt dat dit gedeelte niet mijn sterkste kant is van het bouwen. Ik had dit ook iets eenvoudiger verwacht. De mechanische kant was nog te doen.

Hopelijk kan ik onder het genot van een biertje, veel van een van jullie leren en wellicht ook nog eens een printje maken, want met dat vooruitzicht begon het eigelijk allemaal.

Alvast bedankt!!
Attachments:
open | download - mendel.JPG (111.9 KB)
Re: mendel firmware
October 10, 2012 03:15PM
Hallo Olaf

Welke hardware/firmware/software gebruik je
Plak ff de configuration h file

Als er helemaal geen beweging is

Check juiste moderboard en end stop set up

Carel
Re: mendel firmware
October 19, 2012 03:58PM
Hoi Carel,

Bedankt voor je reactie en sorry voor de vertraagde reply. Leuk om je te leren kennen.
Heb je zelf ook een soortgelijke printer gebouwd?

Ik heb generation3 electronics, motherboard v1.2 en extruder v.2 geloof ik, en heb verschillende firmware geprobeerd. Het rommelen met die bestanden in Arduino gaat boven mijn pet. Maar het is me uiteindelijk niet eens gelukt om iets te laten bewegen. Ik heb de uitleg op reprap.org gevolgd, maar kom er niet uit. Mijn talent rijkt blijkbaar niet verder dan de mechanische kant.

Dus vandaar dat ik vast zit en even aan de hand genomen moet worden...

Waarschijnlijk is het allemaal erg makkelijk (hopelijk), aangezien er veel geprint wordt door anderen.

Wellicht vind je het leuk me eens te ontmoeten en te kijken naar mijn creatie.
Graag hoor ik van je.
Alvast bedankt!

Groet Olaf.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login