Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Hobbed Shaft in Orca v4.xx

Posted by Replace 
Hobbed Shaft in Orca v4.xx
October 28, 2012 08:37AM
Ik heb bij Camiel's webshop de Hobbed Shaft gekocht, maar als ik naar de constructie van de meenemer kijk, dan is die nieuwe meenemer van een veel kleinere diameter dan de oude pully.



Dus de filament wordt niet eens geraakt en natuurlijk zal hij te weinig stappen maken bij de zelfde instelling.

Heeft iemand deze al in de Orca ? Moet ik de hele opbouw van de extruder vervangen met andere printed parts zodat het gaat passen ?
En hoe zit het met die omtrek ?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Hobbed Shaft in Orca v4.xx
October 30, 2012 07:05AM
Hallo Tomas,

Hetzelfde is mij ook opgevallen toen ik bij camiel op de site keek.
hier staat ook een foto van de verschillen.





En de tandwielverhouding is hetzelfde gebleven dus zal je de software moeten aan passen .
Ik heb ook de oude opzet , en weet niet of de skeinforge 50 voor de oude of de nieuwe hobbed shaft is.
Wellicht verklaart dat ook de probleemen met skeinforge.

Mvrgr Viking
Re: Hobbed Shaft in Orca v4.xx
October 30, 2012 11:11AM
Ik heb gister Camiel gesproken.

Voor de hobbed shaft moet je een nieuwe extruder base en top printen (dat had ik al gedaan) en je moet de flow vergroten.
De omtrek van de shaft is namelijk kleiner dan die van de pulley.

Volgens Camiel is de factor 122%

Ik ga dat testen in Slic3r met de extrusion flow parameter. Ik weet nog niet hoe het in de marlin kan en welke waarde daar dan in moet.
Dus ik maak een testblokje en print dat in de huidige vorm,
Dan ombouwen, flow op 122 en weer printen. Dan bekijken en fine tunen :-)

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login