Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Even voorstellen en wat vragen

Posted by Calis 
Even voorstellen en wat vragen
December 08, 2012 05:52AM
Hallo,

Ik lees dit forum zoal een tijdje omdat ik 3D printers toch wel erg interessant vind en vind dst het nu toch echt tijd wordt om een beetje actief te worden hier.

Mijn naam is Jonnie. Ik ben 34 jaar en woon in Bodegraven (een klein dorpje naast Gouda)

Ik wil zelf ook een 3D printer gaan bouwen en heb wat vragen.

Het is mijn bedoeling om ook met cement te gaan printen en sowieso grotere voorwerpen dan die er met de RepRaps gemaakt kunnen worden, dus wilde ik iets maken als de Greenbull Long-Z uitvoering (http://buildyourcnc.com/greenBullCNCMachineKit.aspx) Een vast printbed en een bewegende printkop leek me voor zwaardere prints een betere keuze. Hebben mensen hier daar ervaring mee of is er een betere plaats voor vragen hierover?

Maakt het echt veel uit welke electronica je gebruikt? USB lijkt me wel erg handig, maar zijn er nog echt aanraders of afraders?

Hebben er mensen hier ervaring met: [www.repraper.com] Hun prijzen vind ik erg netjes (nog niet gekeken naar de shipping costs) en de kleuren zien er ook goed uit, maar is het ook een betrouwbaar bedrijf? Ik las wel wat ervaringen van britten, maar dat waren er ook niet veel. Zij zoeken ook nog wederverkopers, dus een andere leuke vraag is Hoeveel ABS/PLA gebruiken mensen per maand?

Eerst las ik dat PLA oplost in water, maar recent las ik ergens dat iemand een beker had geprint met PLA en deze gewoon gebruikte. Volgens hem lost PLA alleen op in warm water. Klopt dit?

Is het iemand hier nu gelukt om met ABS te printen zonder heated printbed? Ik kan erg veel vinden dat mensen erover hebben gelezen en hebben gehoord dat het kan, maar is dit nu een "urban myth", hebben sommigen gewoon wat geluk gehad, of kan het gewoon echt?

Mijn laatste vraag (voorlopig): Is er iemand hier in de buurt die een 3D printer heeft gemaakt en die me zou kunnen en willen helpen? Ik ben goed met theorie en heb ook geen 2 linker handen, maar hulp hierbij van iemand met ervaring lijkt me toch wel heel erg fijn.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Re: Even voorstellen en wat vragen
December 30, 2012 11:54AM
Beste Jonnie,

Dit nl deel van het forum is niet het meest dynamische forum op het web.
(wat dat betreft kan je beter een camper kopen :-)

Van cement weet ik niks, maar als je dat wilt printen lijkt me dat lastig. De uitharding is je probleem. Bij extrusie met abs of pla is de uitharding binnen een laag voldoende om de volgende op te leggen dan kan je met koelers nog sturen ook.

Als ik jou was zou ik een kit kopen en die in elkaar zetten. Daar leer je een hoop van en waarschijnlijk doet hij het alsie klaar is :-)
Daarna kan je zelf aan de gang met een eigen ontwerp.

Ik heb voorkeur voor een constructie waarbij de kop op hoogte blijft en het object, geholpen door de zwaartekracht, naar beneden gaat naarmate het groeit.
Dat is bv zo bij de Orca van Mendel-parts.com

Zelf hebik een orca v4 gebouwd en ik ben er zeer content mee.

Ik print in PLA, maar heb geen ervring met water. Ik heb eens ABS door de kop gedaan, maar dat krulde vreselijk op, ook op mijn heated bed. Dus daar ben ik even mee gestopt. PLA op heated bed, op Kapton en voor elke print schoonmaken met aceton. Perfecte hechting hot en los bij koud.

Suc6

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login