Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

RepRap starter zoekt ABS/PLA

Posted by scumari 
RepRap starter zoekt ABS/PLA
December 13, 2012 04:20AM
Hallo allemaal,

Daar ik graag wil beginnen met een 3D printer leek dit forum de juiste plaats voor een paar vragen.
Allereerst wil ik me even voorstellen.
Rick is de naam en ben al heeel lang bezig met elektronische sturingen, plotters en sinds 3 jaar met Microcontrollers en USB interfacing. Een en ander is te zien op www.scumari.nl.

Nu wil ik helemaal onderaan beginnen, zelf alles maken en zoek dus wat testmateriaal ABS en PLA, zo'n 10 meter van elk. Is hiervoor een leverancier in Nederland, of een particulier die iets kan missen tegen vergoeding?

Alvast hartelijk dank voor reacties!

Edited 1 time(s). Last edit at 12/13/2012 05:50AM by scumari.
Re: RepRap starter zoekt ABS/PLA
December 15, 2012 08:14AM
Hoi Rick,

Waar kom je vandaan?

Ik kom uit Bodegraven (zuid Holland)en wil ook graag een 3D printer gaan bouwen.

Voor filament (ABS en PLA) vond ik als leveranciers in Nederland:
[shop.ultimaker.com]
[www.felixprinters.com]

Aangezien ik dit nogal hoge prijzen vind, keek ik zelf naar [www.repraper.com]
Op het engelstalige forum kon ik wel wat ervaringen van mensen met ze vinden, maar nog erg weinig. Zodra m'n paypal reening in orde is ga ik daar toch eens wat bestellen. Wederverkoper van ze worden lijkt me ook best leuk, maar ik heb geen idee hoeveel filament er verbruikt wordt.

Op welke termijn heb je het nodig?

Veel succes!

Jonnie
Re: RepRap starter zoekt ABS/PLA
December 18, 2012 02:09PM
Hallo Rick en Jonne,

Ik zag toevallig jullie post voorbijkomen en kon het niet laten om te reageren, omdat wij precies denken te bieden waarnaar jullie op zoek zijn.

Ter informatie: wij zijn niet al te lang geleden een bedrijf gestart in Amsterdam, puur gefocused op de verkoop van 3D printer filaments. Wij verkopen zowel per spool als per losse meter en op onze website kun je zowel met paypal als per bank overschrijving betalen. Onze website is www.formfutura.com.

PS: Ik kon nergens vinden of dit eventueel indruist tegen de regels van het forum. Als dat het geval mocht zijn, excuses daarvoor en dan zal ik mijn post uiteraard meteen verwijderen.

Groet Rien
Re: RepRap starter zoekt ABS/PLA
December 19, 2012 02:42AM
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Jonnie, ik woon in de omgeving van Amsterdam.

Het materaal zoek ik om een extruder te testen die ik zelf maak.
Aangezien PLA of ABS, 3 of 1.75mm meer mogelijkheden geeft wil ik daar wat testjes mee doen.
Rien heeft een hele mooie optie gegeven.

Groetjes, Rick


Check [www.scumari.nl]
jcr
Re: RepRap starter zoekt ABS/PLA
December 19, 2012 09:10AM
Hoi Rick,

Nog een voor je lijstje: reprapworld.com. Ook een Nederlands bedrijfje, dat ABS en PLA verkoopt, in 3 en 1,75mm en ook nog per meter. Ik bestel hier regelmatig PLA en ABS en heb er tot op heden nog geen problemen mee ondervonden.

Groetjes,
John
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login