Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Nieuwe gebruiker met startproblemen

Posted by MrDummy 
Nieuwe gebruiker met startproblemen
December 22, 2012 05:48PM
Hallo, hier nieuwe Prusa Mendel v2 gebruiker.
Apparaat is net in elkaar gezet en al vele malen getest.
Maar ik heb steeds last van hot end problemen. Steeds loopt ABS vast in de hot end.
De eerste hot end van 0,35mm blijkt constructie fout te zijn, want er zit ruimte in bovenaan de isolator/hot end. Dat zorgt voor een propje. De verkoper is ingelicht en hij zou nieuwe opsturen.

Met 0,5mm lijkt alles beter te gaan, maar druk op extruder is heel groot, slipt regelmatig door (doorslaan dus) en het gaat nog niet lekker vlotten. In het begin probeer ik zoveel mogelijk even vooraf te vloeien voordat ik job doe.
Maar als ie maar even stil staat, gaat het niet verder. Zeker als het nog moet wachten tot alles goed opgewarmd is, maar dat is al te laat eigenlijk.
Eigenlijk snap ik niet waarom druk erg groot is... dat moet eigenlijk niet.

Het apparaat werkt zelf prima, X,Y,Z zijn gecontroleerd en beetje op eigen manier gebouwd met speciale flexibele flatcables voor X en Y deel (dus geen gebundelde kabels meuk).
Voeding is 450 Watt Coolermaster Master GX met 12V/35A single rail. Deze werkt goed en is zelf ook goed geteste voeding en is ook beveiligd tegen overbelasting.

De hot end vastloopproblemen zitten dus me nogal in de weg en kan dus nog niet beginnen met 3D printen. De grote krachten op extruder mechaniek wekt me wel vragen op. Misschien moet ik temp hoger maken maar zit al op 245 graden.

Ik woon in Drachten btw. :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login