Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

STL files printen lukt niet.

Posted by fj8 
fj8
STL files printen lukt niet.
December 23, 2012 08:37AM
Na een paar weken bouwen werkt mijn Prusa Mendel. Alles draait zoal het moet, behalve als ik STL files probeer te printen, dan blijven de motoren zachtjes klikken en gaat de printerkop enkel naar het startpunt.
In de software lijkt de printer te wachten op regel 19. En dan stopt ie na een tijdje.
Met de hand PLA doorvoeren lukt wel en de temperatuur blijft mooi ronde de 185 graden. Ik gebruik nog geen verwarmd bed.
Wie kan me verder helpen?
Frans
Re: STL files printen lukt niet.
December 27, 2012 12:57PM
voorlopig opgelost door een ; voor regel 19 te zetten. Dan controleer ik de temp zelf maar. Toch?


fj8 Wrote:
-------------------------------------------------------
> Na een paar weken bouwen werkt mijn Prusa Mendel.
> Alles draait zoal het moet, behalve als ik STL
> files probeer te printen, dan blijven de motoren
> zachtjes klikken en gaat de printerkop enkel naar
> het startpunt.
> In de software lijkt de printer te wachten op
> regel 19. En dan stopt ie na een tijdje.
> Met de hand PLA doorvoeren lukt wel en de
> temperatuur blijft mooi ronde de 185 graden. Ik
> gebruik nog geen verwarmd bed.
> Wie kan me verder helpen?
Re: STL files printen lukt niet.
December 30, 2012 11:25AM
Allereerst: volgens mij kan je STL files niet printen. Die moet je omzetten naar Gcode.
(maar misschien doe je dat wel in je printer controller, welke dat dan ook mag zijn)

Maar als je zelf sliced(gcode maken van .stl) dan heb je diverse temperatuur parameters in je slice programma.
Dan komen er gcode regels die bv wachten op het bereikte temperatuur van de extruder of van de filament.

Je kunt die regels uit commenten zoals Frans aangaf, maar je kunt ook de temperatuur op 0 zetten in je slicer. Dan komen die wacht gcode regels er niet in.

Ik doe alles op 0. Dan bepaal ik zelf hoe heet alles mag zijn alvorens ik start. Dan kan ik ook nog wat spelen tijdens het printen, op basis van visuele feedback.

Mijn slicer is Slic3r en ik print met Pronterface.

Thomas

Edited 1 time(s). Last edit at 12/30/2012 11:27AM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login