Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Webwinkel voor filaments!

Posted by Formfutura 
Webwinkel voor filaments!
January 24, 2013 01:02AM
Hallo,

Wij hebben eind vorig jaar een webwinkel geopend en bieden momenteel ABS, PLA, LAYWOO-D3 filaments aan. Binnenkort zullen we ook Nylon (Taulman 618) aanbieden. In principe verzenden wij alles met PostNL maar je hebt ook altijd de optie om je bestelling af te halen.

Als je interesse hebt kun je onze website bezoeken:

www.formfutura.com

Ik hoop je daar te zien!

Groet
Rien

Edited 1 time(s). Last edit at 01/24/2013 01:02AM by Formfutura.
Re: Webwinkel voor filaments!
January 24, 2013 06:49AM
Hoi Rien,
Ik heb al een paar keer daar gekeken, maar ik vindt het aanbod in kleuren wel wat beperkt. Ik kijk dan naar PLA
Ik hoop dat dat gaat veranderen in de toekomst?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Webwinkel voor filaments!
January 24, 2013 07:09AM
Hi Thomas,

Je hebt gelijk, op het moment bieden we nog maar een beperkte hoeveelheid kleuren aan. We zijn er zeker mee bezig om onze aanbod uit te breiden en we hopen spoedig ook groen, paars, grijs, oranje en 'glow-in-the-dark' aan te kunnen bieden. Maar suggesties voor andere kleuren zijn altijd welkom.

Groet
Rien
Re: Webwinkel voor filaments!
January 24, 2013 01:12PM
Ik ben op zoek naar diep rood. De rood die ik nu heb neigt naar de oranje kant.
Verder kawasaki groen en knal geel. De geel die ik nu heb is wat licht.

Alles in PLA

Dus doe je best :-)

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Webwinkel voor filaments!
January 25, 2013 06:00AM
Dank je wel voor je suggesties Thomas!

Wij gaan toevallig binnenkort een groen aanbieden die in mijn ogen redelijk in de buurt komt van Kawasaki groen smiling smiley (zie foto bijgevoegd). We hebben hier nu al een beperkt aantal spoelen van op voorraad liggen (3 * PLA 1.75 en 1 * PLA 3.0).


De enige rood die wij aanbieden op onze website zou ik zelf niet omschrijven als diep rood (maar hij is zeker niet aan de oranje kant):

http://www.formfutura.com/abs-pla-flaming-red-plastic-3d-printing-filament-1.75mm-3mm/


Ik zou onze geel niet als knal geel omschrijven, maar misschien kun je beter zelf oordelen. Hieronder een voorbeeld van een geprint product:
http://www.fpvhub.com/index.php/topic,8921.180.html


Als je zou willen zouden we je een metertje van deze kleuren kunnen opsturen om zelf te oordelen. PM of mailtje naar info@formfutura.com met je adres gegevens zou dan handig zijn.


Groet
Rien
Attachments:
open | download - Atomic-Green-ABS-3.0.jpg (12.9 KB)
Re: Webwinkel voor filaments!
January 25, 2013 06:14AM
Nou,
Dat is snel.

Die atomic green zie ik wel zitten.
Het rood is gelijk de mijne, niet rood genoeg en mijn eigen geel is geler dan de jouwe :-)

Rest PM

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Cas
Re: Webwinkel voor filaments!
January 28, 2013 06:06AM
Ik hoop snel de Taulman 618 in jullie winkel te zien! Probeer hiet al een tijdje aan te komen maar shipping is erg prijzig.
Re: Webwinkel voor filaments!
January 28, 2013 06:34AM
@Thomas: zoals je weet (van PM) hebben we de test metertjes 'kawasaki groen' afgelopen vrijdag op de post gedaan. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

@Cas: Wij zullen dit de komende dagen op onze website aanbieden. Ik zal het je persoonlijk laten weten (en hier op het forum) zodra het zo ver is!

groet
Rien
Re: Webwinkel voor filaments!
January 30, 2013 03:54AM
Taulman 618 Nylon filament nu te koop op onze website in 1.75mm en 3mm!

http://www.formfutura.com/3d-printing/filaments/nylon-1.75mm-3mm/taulman-618.html

groet Rien

Edited 1 time(s). Last edit at 01/30/2013 04:14AM by Formfutura.
Re: Webwinkel voor filaments!
February 02, 2013 03:47PM
Nou Rien,

het resultaat is prima.
De groene filamant is heel stevig, transport loopt lekker en hij glinstert ook mooi.

Kijk maar eens naar de plaatjes
Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Attachments:
open | download - Poes1.JPG (82 KB)
open | download - PoesG.JPG (76.2 KB)
Re: Webwinkel voor filaments!
February 03, 2013 11:44PM
Goed om te horen Thomas!

We hopen deze kleur begin volgende week aan te kunnen bieden op onze website.

Rien
Re: Webwinkel voor filaments!
February 07, 2013 11:05AM
Hallo ,

Bedankt voor de snelle en goede levering .thumbs up

Groeten Pim

Edited 1 time(s). Last edit at 02/07/2013 11:06AM by viking.
Re: Webwinkel voor filaments!
February 07, 2013 01:33PM
Graag gedaan Pim!

Veel plezier ermee!

groet
Rien
Re: Webwinkel voor filaments!
April 16, 2013 08:37AM
Re: Webwinkel voor filaments!
April 16, 2013 10:09AM
Kunnen jullie wat meer info geven over het verschil tussen
* PLA Premium Frosty White -- 26.45 euro voor 1kg
* EcoPLA - White -- 32.95 euro voor 0,75kg

Waarom zou ik voor het duurdere EcoPLA kiezen?

PS: Jullie hebben een heel mooi aanbod maar het is een beetje jammer dat de verzendkosten naar Belgie aan de hoge kant zijn (15,73 euro voor een spool van 1kg).


--------
Visit my blog: [blog.agten.net]
Re: Webwinkel voor filaments!
April 16, 2013 03:12PM
Hey, volgensmij zijn de prijzen van rond de 24 naar iets boven de 26e gegaan per spoel smiling smiley Klopt dat?
Re: Webwinkel voor filaments!
April 17, 2013 07:19AM
Hallo Pietr en Ohmarinus,

@Pietr
Verschil tussen EcoPLA en Premium PLA:
Wij geloven en promoten de toekomst van 3D printen als een meer sustainable oplossing voor het vervaardigen en de distributie van producten wereldwijd. 3D printen betekent namelijk onder andere dat materiaal (eindproduct en/of ruw material) niet meer de hele aarde om hoeft te vliegen (of zelfs meerdere keren in het proces van ruw materiaal naar eindproduct). Met het oog op dit zijn wij onlangs in zee gegaan met een Nederlandse fabrikant van filamenten: het hele proces van fabricage van het ruwe materiaal tot het eindproduct (filamenten) gebeurt op Nederlandse bodem.

Daar komt ook bij kijken dat we samenwerken met onze Nederlandse fabrikant om vooruitstrevende materialen aan te kunnen blijven bieden. Zo bieden we nu ook, zoals je misschien al gezien hebt, Flexibel PLA uit dezelfde EcoPLA Range aan en er zitten nog verscheidene materialen in de pijpleiding. Verder komt hier ook bij kijken dat we in deze EcoPLA in breder arsenaal aan kleuren kunnen aanbieden in de toekomst. In onze ogen is het EcoPLA momenteel de 'creme de la creme' van de PLA filamenten en heeft daarom vooral met als beoogde gebruiker de professionelere (bedrijfs)gebruiker.

We hebben toevallig deze week een betere deal gemaakt met ons postbedrijf en vooral voor Belgie heeft dit een vrij groot voordeel opgeleverd met betrekking tot de verzendkosten. Ik heb dit maar meteen op onze website geupdate. We kunnen nu voor 10,96 Eur pakketjes tot 10Kg naar Belgie versturen, tot 20Kg is het 12,41 Eur en tot 30 Kg is het 14,86 Eur. Deze prijzen zijn wel exclusief 21% VAT.

@Ohmarius
Je hebt gelijk, het was inderdaad 24.95 Eur voor een spoel van 900 gram (27.72 Eur per Kg). We hebben echter deze week de hoeveelheid materiaal op de Premium Range spoelen omhoog gebracht van 900 gram naar 1Kg. Je betaalt nu voor een spoel van 1 Kg, 26.45 Eur. De prijs voor de spoel is dus inderdaad omhoog gegaan maar de prijs per Kg is omlaag gegaan.

Ik hoop hiermee jullie vragen te hebben beantwoord?

Groet
Rien
Re: Webwinkel voor filaments!
April 17, 2013 12:15PM
Ah, dus zo zit dat smiling smiley Ik dacht al, meer gewicht, en zelfde prijs/gewicht. Ja duidelijk hoor, dankjewel voor je antwoord. Ik heb binnenkort wel tijd om een rol op- te komen halen. Dat is voor mij erg handig want ik woon in Haarlem en dat is dus niet zo ver weg en dan kan ik meteen de kleur met het blote oog beoordelen winking smiley

Ergens in de komende twee weken zal ik even via mail aankondigen wanneer ik langskom. Contant betalen bij ophaaladres heb ik begrepen, dat is ook prima.

- Marinus
Re: Webwinkel voor filaments!
April 18, 2013 10:59PM
Geen probleem Marinus! We horen het wel wanneer je langs wilt komen!

Inderdaad graag contant betalen als je je bestelling komt ophalen. Als je liever niet contant wilt betalen kan je als alternatief je order op onze website aanmaken en met Paypal of per bankrekening betalen en dan tijdens 'checkout' de optie 'local pickup' kiezen.

Tot snel!

Rien
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login