Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Raft in Slic3r

Posted by Replace 
Raft in Slic3r
February 09, 2013 01:27PM
Ik lees af en toe datjemetslic3r een raft kunt genereren...
Ik zie alleen nog niet hoe.

Wie is dat al wel gelukt?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
jcr
Re: Raft in Slic3r
February 13, 2013 03:19AM
Hoi Replace,

Het klopt dat slic3r inmiddels raft functionaliteit heeft, alleen nog niet in een gereleasde (sp?) versie. Als je echt zit te springen om deze functionaliteit en een beetje avontuurlijk bent dan kan je de github master clonen en daar mee aan de slag gaan. Anders wordt het even wachten op versie 0.9.9 (of wat dan ook de eerst volgende versie wordt).

Nu dacht ik zelf dat het gebruik van rafts een beetje achterhaald was, vooral sinds de HPB's hun intrede deden, maar als je een manier zoekt om warping tegen te gaan, zou je ook nog de brim optie kunnen proberen in Slic3r. Maar als je op dit moment echt rafts wil gebruiken en stabiele/gereleasde software prefereer, Skeinforge heeft al sinds jaar en dag ondersteunbing hier voor.

Groetjes,
John
Re: Raft in Slic3r
February 16, 2013 06:09PM
Hi John,

bedankt voor de info.

Ik krijg Skeinforge nooit goed aan de praat en ben daardoor een Slic3r fan geworden. :-)
Ik wacht nog wel een versie af dan.

Ik zet nu af en toe een extra layer onder andermans print, omdat ik geen raft kan maken.
Met name bij fragiele structuren die pas later naar de kernen toe groeien. Die vallen anders nog wel eens om en dan is de hele print naar de mallemoertjes.

Vandaar :-)

grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
M3chTroniC
Re: Raft in Slic3r
February 27, 2013 11:37AM
Gewoon printen op glas.
zorgen dat het bed de goede temp. heeft.
en vooral het glas goed ontvetten met pure huishoud amonia!!
werkt fantasties!!!

werk al ruim een half jaar zonder raft of brim of tape.
Re: Raft in Slic3r
February 27, 2013 01:46PM
Ja, schoon glas is beter dan kapton :-)
Ik ontvet met aceton van de DA drogist (niet die van Kruidvat, die werkt minder goed)

Maar met deze heb ik toch raft nodig, anders vallen de pootjes om..... [www.thingiverse.com]

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
jcr
Re: Raft in Slic3r
March 01, 2013 05:45AM
Ik neem aan dat jullie dan alleen met PLA printen, of heeft iemand eindelijk dé manier gevonden om ook met ABS op kaal glas te printen? Ik heb dit verscheidene malen geprobeerd, maar nog nooit voor elkaar gekregen. Om ABS te laten plakken heb ik altijd iets van een ondergrond nodig. Bij kleine onderdeeltjes kom ik er mee weg om een dunne film van met water aangelengde PVA (houtlijm) te gebruiken, maar dat kan bij grotere onderdelen de warping niet tegen gaan. Daarvoor gebruik ik dan weer kapton of PET tape, of de beruchte ABS glue/slurry. Die laatste probeer ik zoveel mogelijk te vermijden aangezien ik de aceton dampen behoorlijk onverdragelijk vind.

Misschien ga ik toch ook eens iets proberen met een raft, want loop tegen hetzelfde soort probleem als Replace aan, ik krijg http://www.thingiverse.com/thing:5506 niet geprint. Omdat de contact punten op het glas heel erg klein zijn en het geprinte plastic iets omhoog bolt, stoot de printkop telkens een of meer van de losstaande stukjes om.

Groetjes,
John
Re: Raft in Slic3r
March 02, 2013 01:14AM
john,

wat ik tegenwoordig doe is hetvlgende:

ik importeer het stl in OpenScad
ik zet er een cylinder onder met diameter groter dan het hele object en met laagdikte van een (1) laag, dus bv 0.25 mm.
daarna exporteer ik de hele boel weer en ga slicen met die zelfde laagdikte.
dat geeft goede resultaten en die extra laag kan je heel makkelijk afbreken van het object.

als je niet kan toevoegen in jouw (ander) ontwerp progamme, dan kan je ook gewoon zo'n laag los ontwerpen en die samen met het object in slicer zetten. dan komen ze eerst naast elkaar na de input, maar je kan ze precies over mekaar heen slepen en dan slicen.

bij mij ging zelfs de spin toen goed :-)

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login