Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

x en y motor krijgen geen stroom

Posted by lesiur 
x en y motor krijgen geen stroom
March 16, 2013 08:52AM
Hallo allemaal,

Inmiddels is helder dat de x en y motor geen stroom krijgen en het is totaal onduidelijk waarom, z motor is wel van stroom voorzien. Ik ben uitgeput in mijn mogelijkheden, alles getest: potmeters, stepperdrivers, bedrading, motoren. Sluit ik het aan op de z dan werkt het wel, maar op de andere steppendrivers gebeurd niets, zelfs geen opstarten van de motors. De voltmeter geeft ook niet aan dat er meer A getrokken wordt, blijft steken op de waarde die de z-motor alleen gebruikt.

Iets anders vreemds: ik heb alle bedrading tussen de endstops en de prusa verwijderd, aan beide kanten, de reset knop ingedrukt en toch krijg ik dit als ik M200 stuur met pronterface:
SENDING:M200
ok x_min:1 y_min:0 z_min:1

Wie weet wat er loos is?

Configuratie:
Macbook Pro
Arduino mega2560 R3
Ramps 1.4 met pololu
Nema 17 steppermotors
Teacup
Pronterface
Slic3r

~~
Maryon
jcr
Re: x en y motor krijgen geen stroom
March 25, 2013 11:38AM
Hoi lesuir,

Voor je motoren, zie je andere draadje winking smiley

Wat je endstops betrefd, als je die heb aangesloten en geconfigureerd zoals in datzelfde andere draadje, en deze los haalt, kan het zijn dat je te maken heb met zwevende ingangen. Als je USE_INTERNAL_PULLUPS in Teacup aanzet ben je hier vanaf en zou je "ok x_min:0 y_min:0 z_min:0" terug moeten krijgen. Als je simpele microswitches gebruikt als endstops als deze als NC aansluit, hoor je deze optie altijd aan te zetten. Maar omdat jij van die "dure" makerbot endstops gebruikt is dit niet nodig, omdat deze al een pull-up weerstand op het printje hebben zitten.

Groetjes,
John
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login