Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Nema14 stappenmotor

Posted by paulid 
Nema14 stappenmotor
April 25, 2013 04:12AM
Hallo,

Ben bezig met een Reprap Pro te bouwen. Voor de extruder heb ik echter een Nema14 ipv een Nema17 stappenmotor nodig. Ook de 'hobbed bolt is M6 ipv M8.
Weet iemand waar die -in Nederland- te krijgen zijn?
jcr
Re: Nema14 stappenmotor
April 25, 2013 08:56AM
Hoi Paulid,

Ik ben bang dat je beide producten niet of met heel erg veel moeite in Nederland zult gaan vinden. Ik ben eerder ook op zoek geweest naar NEMA11 en NEMA14 motoren, maar kon deze niet in Nederland vinden. Bij onze ooster buren (bijv. Reichelt) en wester buren (Zapp Automation, Active Robots) zijn deze wel verkrijgbaar. Een 6mm hobbed bolt is niet heel erg "standaard" bij repraps en zal je dus bij de paar 3d printer webshops die Nederland rijk is niet aantreffen. Hiervoor kom je weer bij RepRapPro uit (of Emakershop). Misschien kun je er zelf een, of misschien laten, fabriceren.

Een andere optie is om wat meer gangbaardere materialen te gebruiken; dus een NEMA17 stepper en een 8mm hobbed bolt, maar dan moet je dus wel weer achter een nieuwe extruder aan. Wellicht dat een van je buren/vrienden/kennissen/familieleden ook een 3d printer heeft en er eentje voor je kan printen winking smiley Als je er overigens gebrand op bent om in Nederland te kopen, is dit laatste misschien makkelijker dan een NEMA14 motor en 6mm hobbed bolt te vinden.

Groetjes,
John
Re: Nema14 stappenmotor
April 25, 2013 05:59PM
Ben ik even nieuwsgierig hoor, maar wat is er mis met Nema17?

Zoals jcr al zegt, iets meer gangbare materialen is erg handig, vooral als je de eerste machine bouwt.

Ik geloof dat charlie van die charlie3dtechnologies ofzo, zelf hobbed bolts maakt, en op ebay is ook een Nederlandse verkoper die ze zelf maakt. Daar zou je kunnen vragen naar een 6mm hobbed bolt misschien?
Re: Nema14 stappenmotor
April 26, 2013 03:22PM
Hello,

Ik maak deze idd zelf. Ik wil wel eens kijken maar dan moet je me doorsturen wat je juist wil.
En die nema 14 motoren als daar veel vraag naar is wil ik er wel een aantal bestellen.

Charlie


www.facebook.com/Charlies3DTechnologies
www.charlies3dtechnologies.com/webshop
webshop@charlies3dt.com
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login