Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Glijlagers en Assenstaal

Posted by Ohmarinus 
Glijlagers en Assenstaal
May 14, 2013 05:30PM
Hi, ik ben op zoek naar een adresje voor goed assenstaal, heb al een leverancier gemaild met de vraag of ze ook aan particulieren leveren en of kleine orders betaalbaar zijn voor een gewone particulier met een kleine order.

Ik zou namelijk graag willen overstappen op mooie 8mm verchroomde assen en de LM8UU lineaire lagers laten voor wat het is.

Nu heb ik een winkel gevonden die niet aan particulieren levert, en dat is deze can IGUS:
[www.igus.nl]

Die lager zou dan voor de carriage zijn en voor de rest ben ik op zoek naar bronzen glijlagers zoals deze:
[www.thn.nl]

De laatste winkel heeft ook de assen die ik zoek:
[www.thn.nl]

Weten jullie misschien nog een adres waar ik deze materialen zou kunnen kopen?
De IGUS glijlagers voor de X-carriage zou ik ook de bronzen glijlagers kunnen gebruiken. Dan heb ik er in totaal 12 nodig voor de hele machine. En 2 meter van het assenstaal, liefst verchroomd en gehard.

Heb al met THN contact opgenomen, maar nog niks gehoord.
mvg,
Marinus
Re: Glijlagers en Assenstaal
May 15, 2013 10:32AM
Oei, de verchroomde assen kosten 16 euro per meter.. De glijlagers zijn dan wel weer redelijk goedkoop, maar als ik de hele set voor mijn printer wil vervangen kost het me 70 euro inc btw en verzendkosten...

Dat is wel veel meer dan ik had verwacht.
Re: Glijlagers en Assenstaal
May 17, 2013 07:59PM
Hebje al in de catalog van mendel-parts gekeken ?
Die heeft diverse assen, in mendel of orca maten.

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Glijlagers en Assenstaal
May 18, 2013 03:13AM
Ohmarinus Wrote:
-------------------------------------------------------
> Oei, de verchroomde assen kosten 16 euro per
> meter.. De glijlagers zijn dan wel weer redelijk
> goedkoop, maar als ik de hele set voor mijn
> printer wil vervangen kost het me 70 euro inc btw
> en verzendkosten...
>
> Dat is wel veel meer dan ik had verwacht.

Welkom in de wereld van Metaalbewerking!!!

Als je iets met kwaliteit wilt bouwen kost dat geld! €70 is echt niet veel, ik zou willen dat ik daarvoor alle assen had voor mijn printer!

Maja we blijven echte Nederlanders.......
Re: Glijlagers en Assenstaal
May 18, 2013 07:46AM
Nou zeg, ik begrijp je reactie, maar het kan ook anders. Natuurlijk snap ik dat kwaliteit geld kost, is het dan zo erg dat ik probeer om nog een goedkoper adres te vinden?
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login