Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

OpenScad forum

Posted by Replace 
OpenScad forum
May 21, 2013 07:57PM
ik heb in het aministration folder een OpenScad forum aangevragd.
zijn hier gebruikers ?

zo ja, dan graag stemmen in die post.

grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: OpenScad forum
May 22, 2013 05:00AM
Ik heb openscad geinstalleerd ja, maar moet zeggen dat ik het niet heel erg gebruikersvriendelijk vind. Echt iets mee getekend heb ik nog niet, maar ik denk dat ik de voorkeur geef aan andere pakketten (autodesk heeft er een paar gratis downloadable). Aangezien het toch wel een erg veelgebruikt pakket is lijkt een forum hiervoor me wel een goed idee. Ik ga er zeker lezen en posten!


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
jcr
Re: OpenScad forum
May 22, 2013 02:39PM
Ben een fervent gebruiker van OpenSCAD dus wilde meteen gaan stemmen, waar dat was al niet meer nodig: de OpenSCAD afdeling
Re: OpenScad forum
May 22, 2013 08:05PM
Jonnie,

de leercurve is wat traag, maar het is per definitie erg exact.
maar het aantal solids is beperkt, dus ik gebruik de dingen die ik leer om nieuwe subroutines te maken die ik kan aanroepen met de "use" functie.

dus mijn bibliotheek handige functies groeit en ik vind elk wiel minder vaak uit.

ik zal er binnenkort een paar posten, voor wie ze ook wil gebruiken. misschien heb je er wat aan :-)

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: OpenScad forum
May 25, 2013 07:15PM
De editor is natuurlijk matig. Een goede text editor maken is ook niet echt het doel van openscad, persoonlijk gebruik ik de 'automatic reload and compile' en een aparte editor. Soms gebruik ik [ImplicitCAD](http://implicitcad.org/) als openscad het niet trekt. ImplicitCAD is in veel manieren beter (je can vaak gewoon `r=3` toevoegen om dingen rond te maken) maar niet in het kritieke punt van goede .stl out niet. Maar goed, het is ook veel jonger dan openscad. (Ik moet eens de development versie proberen)

Het voordeel van deze programmas is dat het niet 'see what you get' maar 'program what you get', je kan programmatisch allerlij varianten krijgen. Ook handig als je iets moet opmeten end de meting is net iets anders dan je dacht.

'Program what you want' zou nog beter zijn.
Re: OpenScad forum
May 26, 2013 06:17AM
Tja,

vroeger adopteerde men whysiwhyg, what you see is what you get, bij prototyping app's

Ik zou nu wel in zijn voor whygiwhyt (What you get is what you think :-)

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: OpenScad forum
May 27, 2013 04:37PM
Hier trouwens nog een FreeCAD scripting uitleg:
[www.mendelmax.com]

Edited 1 time(s). Last edit at 05/27/2013 04:37PM by Ohmarinus.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login