Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Pronterface log doet raar

Posted by Replace 
Pronterface log doet raar
May 24, 2013 01:23PM
Hoi llemaal,

sinds kort doet mijn pronterface heel raar:

Als ik de printer logging heb aan staan (vink in monitorveld), dan komt elke poll en het antwoord in het console, dus dat loopt helemaal vol.
De graph doet zelf niet meer mee en de temperatuur aanduiding ook niet. Ik moet die dus uit die log rubbish halen.


Heb ik een instelling per ongeluk verzet? Of is er een bug ingeslopen na de laatste windows update ofzo ?

Als ik automatisch monitoren weer uit zet, dan blijft het console leeg, tot ik de check functie gebruik. Dan verschijnt er een keer een poll met antwoord.

Kent iemand dit verschijnsel ?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Pronterface log doet raar
May 24, 2013 01:52PM
Bij mij komt ook al het machinegebrabbel door, en alle Gcode, vreselijk, sinds ik Repetier gebruik ben ik erg blij dat ik niet meer die constante flow hoef te zien.

Natuurlijk wil je eigenlijk een antwoord op je vraag, maar ik ben zo blij met Repetier dat ik het je met genoegen kan aanbevelen.

- Marinus
Re: Pronterface log doet raar
May 24, 2013 02:38PM
Ja, maar tot twee weken geleden was het niet zo.
Dan liep de graph mooi mee met de lijnen en stond de actuele temp in de velden......


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Pronterface log doet raar
May 25, 2013 07:04AM
Marinus,

ik heb Repetier nu geïnstalleerd.

Ik kan de kop besturen in manual mode,
Beetje vreemde wijze van bedienen vind ik. eerst commando button aanklikken en dan nog ergens scrollen naar een OK button.

maar ik zie niets als ik de extruder of het bed wil opwarmen. Er komt niets in het temp scherm

(Ik doe nooit temperatuur in de Gcode, maar zet de boel manueel klaar)

Doe ik iets fout? Snap ik de radio buttons niet?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Pronterface log doet raar
May 25, 2013 09:43AM
Quote
Beetje vreemde wijze van bedienen vind ik. eerst commando button aanklikken en dan nog ergens scrollen naar een OK button.

Dit hoef ik niet te doen hoor? Ik kan gewoon klikken op -10 of 10 etc en dan beweegt hij meteen.
Je kan boven het logscreen knopjes aantikken voor welke data je wel en niet wil zien in Repetier.
Re: Pronterface log doet raar
May 25, 2013 10:37AM
ik doe -10, of home x
en dan gebeurt er niks.

als ik dan OK druk, dan gaat hij dat allemaal doen, alsof het gebufferd is


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
jcr
Re: Pronterface log doet raar
May 28, 2013 07:33AM
Het klinkt alsof jullie de debug mode van Pronterface hebben aangezet, wat idd resulteerd in het tonen van alle verzonden & ontvangen data. Hoe jullie dit voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, want volgens mij heeft de release versie van pronterface hier helemaal geen button en/of menu optie voor. De debug modes kan je uit zetten door "!self.p.loud = not self.p.loud" te typen in het gcode verstuur textboxje (recht onder) te tiepen. Mocht dit niet helpen, probeer eens je pronterface preferences weg te gooien (maak eerst een reserve kopie indien gewenst). Op Linux en Mac OS is dit ~/.pronsolerc, op Windows.... geen idee, moet je even iemand anders vragen.

Groetjes,
John
Re: Pronterface log doet raar
May 30, 2013 09:13AM
ahh John, dat maaks sens :-)

ik ga eens kijken of jouw commando's werken en ik terug kom in enduser mode.

ik slic3r nu nog separaat en voor de gcode in. als er een nieuwe versie is download ik die en ga daar mee verder
weet je ook he ik kan zorgen dat de nieuwste versie gelinked is aan repetier, of vindt hij die vanzelf?

thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Pronterface log doet raar
June 16, 2013 12:51PM
John,
ik heb het commando geprobeerd, maar daarna zie ik elke knop als commando terug, maar niet meer de antwoorden.
Dus de printer gereset en nu is het weer als daarvoor, dus zonder 'graph'

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
jcr
Re: Pronterface log doet raar
June 21, 2013 10:09AM
Hoi Thomas,

Blijkbaar had je dus toch geen debug mode aanstaan, maar zette je dit juist wel aan door dat commando. Niet helemaal de bedoeling winking smiley Maar dan weet ik niet zo snel wat dit vreemde gedrag teweeg brengt in een normale versie van pronterface. Heb zelf ook wel eens rariteiten, maar dat komt omdat ik de experimentele versie gebruik waar momenteel heel erg veel aan getimmerd wordt. Dus anders dan even pronterface af te sluiten, instellingen weg te gooien en opnieuw te starten weet ik ook niet.

Als je nieuwere versies van Slic3r in Repetier-Host wilt gebruiken, kan je via Preferences->Slicer->Slic3r het path opgeven naar je nieuwere Slic3r versie. Of je kan een paar dagen wachten tot een nieuwe versie van Repetier uit is. Deze lijkt altijd vrij snel na nieuwe slic3r releases ge-update te worden.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login