Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Nieuw blog over de bouw van voor nu een Prusa air V2

Posted by kloknibor 
Nieuw blog over de bouw van voor nu een Prusa air V2
June 27, 2013 08:58AM
Goedenmiddag,

Ik ben bezig met het maken van een website/blog, hierop zal ik in eerste instantie de bouw van een prusa air V2 beschrijven via het blog en aan de hand hiervan zal ik ook een nette bouw beschrijving proberen te maken, onderdelenlijsten beschikbaar stellen en waar je wat slim kan kopen. Kortweg documentatie maken voor deze printer. Mocht je het leuk vinden om dit bij te houden dan is de link van mijn site als volgt : [www.robin-k.nl]

kom gerust eens langs! en als je eventuele opmerkingen of vragen hebt met betrekking tot de printer of de site laat het dan gerust hier een post achter of neem contact op via de contact pagina van de site ! hopelijk tot gauw winking smiley

Robin
Re: Nieuw blog over de bouw van voor nu een Prusa air V2
June 27, 2013 09:50AM
Ik zag dat je DRV8825 stepper drivers bij Reprapworld had gekocht. Als je aan de onderkant kijkt zie je waarschijnlijk "md20a" staan. Dit geeft aan dat het een oudere versie DRV8825 is waarvoor je een pull-up weerstand moet solderen op de SLEEP-pin, anders kan je de DRV8825 niet gebruiken als drop-in vervanging voor de A4988.

Meer informatie onder het kopje Control Inputs op de Pololu DRV8825 md20a pagina en in deze thread. Merk op dat de nieuwere DRV8825 md20b geen weerstand nodig heeft en wel direct gebruikt kan worden.
Re: Nieuw blog over de bouw van voor nu een Prusa air V2
June 27, 2013 10:06AM
Heel erg bedankt voor de tip! Nu nog losse weerstanden zien te vinden... hoe groot zou deze weerstand moeten zijn? ik las ergens iets dat 10K gebruikelijk is? en ik heb begrepen dat deze tussen de SLP en FLT pin moet worden gesoldeerd. Is dit correct ?

Edit : De weerstand moet inderdaad tussen de SLP en FLT pin worden gesoldeerd en in de thread wordt genoemd dat een 4K7 weerstand kan worden gebruikt.

Edited 2 time(s). Last edit at 06/27/2013 10:17AM by kloknibor.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login