Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Atmega1284p bootloader inladen

Posted by Eddie4 
Atmega1284p bootloader inladen
August 02, 2013 08:40AM
Beste,

Ik ben bezig met het opbouwen van mijn 3d printer omdat dit in eerste instantie met een grote groep zou gebeuren hebben we alle compodenten zo goedkoop mogelijk ingekocht. Een van de onderdelen hiervan was dat we zelf sanguino in elkaar zetten. Maar helaas is het opbouwen in groeps verband niet door gegaan en ben ik nu de enige die een 3D printer aan het bouwen ben. Wat overigens erg goed gaat.

Maar ik vermoed dat mijn Atmega1284p geen bootloader heeft. En om deze in te laden lijk heb je aparte hardware nodig. En omdat het de 1284p is en niet de 644 werken USBTiny niet en zo te zien USBASP ook niet. Dus dan ben je aangewezen op: Pololu USB AVR, AVR ISP MK II of een Arduino. Die elk of duur zijn of helemaal uit china moeten komen.

Mijn vraag is hoe weet ik zeker dat er geen bootloader opstaat?
En is er iemand die voor mij een bootloader wil flashen?

Edited 1 time(s). Last edit at 08/02/2013 08:41AM by Eddie4.
Re: Atmega1284p bootloader inladen
August 02, 2013 01:06PM
Hoi Eddie,

Ik heb eenzelfde probleem, maar dan met een Arduino Mega 2560 clone.

Voor zover ik weet, weet je dat er geen bootloader op staat als hij fysiek wel in orde is, maar je er geen software naar kunt uploaden. Als je op een Windows pc werkt: herkent je pc de hardware?

Iemand met een arduino zoeken die dit vker heeft gedaan is het makkelijkst denk ik.
Er is ook een NL Arduino forum. Ik had daar geen succes (en heb een 2e Arduino gekocht, maar de firmware nog niet in de 1e gezet), maar misschien heb jij meer geluk.

Op zich is alles via ebay prima te koop en echt niet duur ook!


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Atmega1284p bootloader inladen
August 07, 2013 10:12AM
Ik heb inmiddels een USBASP USB ISP Programmer binnen en zojuist mijn Atmega1284p geflashed.

Ik kan bevestigen dat de volgende programmer werkt.
[www.ebay.com]



Het gebruik de middelste (AVR) En pin 3 is Not Connected en niet Ground zoals op sommige afbeeldingen getoond.











Als er mensen zijn die hun Atmega1284p of elke andere sanguinololu compatibel geflashed moeten hebben dan kan je contact opnemen met mij via een Private Message

Edited 3 time(s). Last edit at 08/07/2013 10:15AM by Eddie4.
Re: Atmega1284p bootloader inladen
January 28, 2015 02:48PM
Hallo Eddie4

Kan je mij jouw beschrijving geven van het uploaden van bootloader voor de ATMEGA 1284 met een USBASP programmer .

Ik heb er ook zo een en wil mijn Melzi board van mijn 3D printer , die waarschijnlijk door mezelf gecracht is wegens een foutieve com poort , terug uploaden met een nieuwe bootloader , maar hetgeen ik had gelezen ondersteunde de USBASP programmer de ATMEGA 1284 niet wel de 1280 , ik ben blij te vernemen dat het jou wel is gelukt .

Hoe heb de connecties verbonden met de ISP van de ATMEGA 1284 , via de connector van de USBASP programmer connector ( flatcable) of via losse connector kabeltjes ?
Re: Atmega1284p bootloader inladen
January 29, 2015 04:22AM
Hi Guido, dit topic is al anderhalf jaar oud, ik raad je aan om hem een persoonlijk bericht te sturen omdat mensen hier na lange afwezigheid vaak niet meer dagelijks terugkeren.

Verder geeft hij dit zelf ook nog eens aan onderaan zijn bericht, dus ik raad je gewoon aan dit te doen.

Edited 1 time(s). Last edit at 01/29/2015 04:23AM by Ohmarinus.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Atmega1284p bootloader inladen
January 29, 2015 11:05AM
Inderdaad ik krijg namelijk geen notificaties van posts alleen van PM's. Ik heb gereageerd.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login