Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer

Posted by SnelleD 
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 03, 2014 02:11PM
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 04, 2014 03:45PM
Dat zijn weinig woorden smiling smiley
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 03:02AM
Probeer hier onlangs om een een klein printje af te werken en dat lukt wel aardig, zeker leuk als men het zelf heeft getekend.
Maar het is net of de kop in het filament lijnen trekt ik denk dat dit komt omdat er te veel materiaal aanwezig is. De beschadiging aan een van de voetjes komt van een tang waarmee ik het onderdeel van het bed heb verwijderd want de print was plots gestopt.

Hoe verminderd men dit materiaal? Welke waarden kan men aanpassen?



Edited 1 time(s). Last edit at 03/12/2014 03:05AM by SnelleD.
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 03:09AM
ligt aan je slicer software. In slic3r is het Extrusion multiplier (http://manual.slic3r.org/SimpleMode.html) Als je echt denkt dat dat het probleem is dan is het printen van een hoog object een goede test. Elke keer zal de kop dan wat meer in het plastic zakken. Bijvoorbeeld zoiets : [www.thingiverse.com] smiling smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 03/12/2014 03:13AM by Frans@France.
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 03:17AM
Maar welke waarde moet men dan aanpassen? Momenteel werkt ik met layerhoogte 0,25 met een neusdiameter van 0,40. Het filament heb ik op verschillende plaatsen gemeten en het gemiddelde ingevuld.
Met de temperatuur wat zitten experimenteren maar dat is het ook niet.

In het tabblad Extrusion Width kan men mogelijk wat invullen maar welke waarden neemt men hier?

Edited 1 time(s). Last edit at 03/12/2014 03:19AM by SnelleD.
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 05:52AM
Quote
SnelleD
Maar welke waarde moet men dan aanpassen?
euh...de waarde "Extrusion multiplier" .... ....zet niet voor niets de link naar de documentatie erbij grinning smiley
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 07:13AM
Wel de link gezien maar wist niet juist waar en wat in te vullen, wat te snel gelezen smiling smiley

Dus dit stukje.

The Extrusion multiplier setting allows the fine tuning of the extrusion flow rate, and is is given as a factor, e.g. 1 means 100%, 1.5 would mean 150%. Whilst the value should ideally be set in the firmware it can be useful to test slight changes to the rate by altering this value. It varies the amount of plastic proportionally and should be changed in very small steps (e.g. +/- 0.05) as the effects are very visible.

Dus ik zou hier 0,9 kunnen ingeven en dan is er minder filament ?

En het tablad Extrusion Width wat kan men hier aanpassen?

Edited 1 time(s). Last edit at 03/12/2014 07:15AM by SnelleD.
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 10:22AM
Wat betreft Extrusion multiplier print ik abs met 1.1 en PLA met 1.0. Ik heb dit bepaald aan de hand van de calibration routine waarbij de twee blokjes zo goed als perfect in elkaar dienen te passen en de correcte maat dienen te hebben (http://reprap.org/wiki/Calibration en om precies te zijn de permiter width test)

Lees ook deze eens als je slic3r voor je printer beter wilt instellen [richrap.blogspot.fr]
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 12:07PM
Met een LCD verbonden kun je gewoon realtime aanpassen. Bij mij zie ik per kleur variatie en het is dan handig om multipier op 1.0 te hebben.Dan vervolgens met Flow in LCD meer of minder materiaal extruderen.
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 12:30PM
Quote
Evbeurdn
Met een LCD verbonden kun je gewoon realtime aanpassen. Bij mij zie ik per kleur variatie en het is dan handig om multipier op 1.0 te hebben.Dan vervolgens met Flow in LCD meer of minder materiaal extruderen.

dan nog heb je meer dan waarschijnlijk van te voren eea per kleur vastgesteld en ook zoiets als optimale print temp. Al die gegevens sla ik op in een apart slice3r profiel en schrijf het voor de zekerheid ook nog op de spoel. Daardoor zie ik de behoefte om het "realtime" aan te passen niet zo?
Re: Langzaam maar zeker de geboorte van een i3 printer
March 12, 2014 05:09PM
Tuning doe ik voortaan realtime op het oog, maar ik bewaar inderdaad per kleur de optimale setting.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login