Re: Welke voeding voor de i3 ?
November 23, 2013 12:43PM
Maakt toch allemaal niks uit, want je voeding heeft 2 outputs van elk 240 Watt. Gewoon gebruiken zoals je aangeeft. Het is erg belangrijk om er voor te zorgen dat je draden goed onder de schroefplaatjes van de RAMPS zitten. In professioneel gebruik worden litze type kabels altijd in een kabelschoen gekrompen zodat je een zeker aansluiting hebt tussen printklem en kabel. Schroefjes losdraaien en dan zorgen dat de aandrukplaat goed omhoog zit voordat je de kabel erin plaatst. Na aanschroeven mag er niks meer kunnen bewegen of schuiven, de inwendige weerstand van de klemaansluiting moet klein blijven, anders wordt de klem warm en kan op termijn gaan smelten en/of branden.
Re: Welke voeding voor de i3 ?
November 23, 2013 05:30PM
Bij mijn voeding zit de 12V van rail 1 (+12V1) alleen op de moederbordstekker (20-24 pins). De 12V van rail 2 (+12V2) zit op alle andere stekkers, dus alle 4 en 8 pin aansluitingen, en alle molexen. Of dat bij jouw voeding ook zo is, moet je even googlen.

Belangrijk is dat de aansluiting voldoende ampère kan leveren. Dus je kan ook best de 12V van één en dezelfde rail op zovel de 5A als de 11A gebruiken, als de voeding op die rail maar meer dan 16A kan leveren (plus nog een beetje overhead). Ook belangrijk is dat je voldoende gele (+12V) en zwarte (GND) draden samenneemt om de hoeveelheid stroom te kunnen dragen (anders smelten de draden), en ook voldoende dikke draden van de ATX stekkers naar je RAMPS.

Meer kan ik je er nog niet over vertellen. De ATX stekkers die ik ervoor had besteld heb ik nog steeds niet ontvangen. :-(
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login