Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kwaliteit print

Posted by Justintime 
Kwaliteit print
November 05, 2013 10:45AM
Ik heb er al weer aardig wat uurtjes en vrije tijd inzitten om de prusa naar mijn zin werkend te krijgen. (tot ergenis aan toe van de wederhelft ;-) hobby he?)
En dat lukt me ook beetje bij beetje.

De prints zien er een stuk beter uit na het fijn calibreren van de extruder.

Maar ben nog steeds niet tevreden over de onderzijde.

Ik ben bezig geweest met wat reserve onderdelen te printen. zoals de wades extruder.
Deze kreeg ik niet goed geprint zonder "brim" ondanks 110 graden en ABS juice.

Maar als ik naar mijn gekochte wades kijk en de rest van de delen. Dan zijn deze superglad. Je kan geen lijntje zien lopen. (glasplaat gedeelte)

Wat doe ik fout.... Of beter gesteld hoe kan ik dat krijgen?

Hoe zien jullie prints er aan de onderkant uit?

Edited 2 time(s). Last edit at 11/05/2013 10:48AM by Justintime.
Re: Kwaliteit print
November 07, 2013 08:27AM
Niemand?

Is het "normaal" dat je ribbels voelt aan de onderzijde? I
Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal in mijn omgeving.

Heb de instellingen first layer height en width veranderd en getest maar niet met het gewenste resultaat.
Re: Kwaliteit print
November 07, 2013 12:39PM
Weet niet of je hier iets kan vinden.

[richrap.blogspot.nl]

[richrap.blogspot.be]
Re: Kwaliteit print
November 07, 2013 04:31PM
Normaalgezien als je ABS objecten op een heatbed à 110°C print op kapton, krijg je vanzelf zo een onderkant, ben je zeker dat je heatbed wel 110°C is?

Greetz
Re: Kwaliteit print
November 07, 2013 04:33PM
Ben er achter via het algemeen forum.....

Of het is dat ik de enige ben die me er druk om maak,.....of men weet het niet?!?!

Maar goed als je de first layer op .15 of .20 zet met layer width van 250% dan heb je dus een super glade ondergrond zonder voelbare lijnen.

Nu gaat dat wel tegen elke reprap wet in geloof ik....mbt het hechten....
Re: Kwaliteit print
November 08, 2013 06:39AM
Hé Justintime,

Leuk dat je het hebt kunnen oplossen, ik print mijn eerste layer altijd op 0.3 om mijn niet 100% perfect horizontale heatbed wat te compenseren...
Naar mijn mening loopt de hechting net beter dan smiling smiley (de eerste layers toch)

Greetz & prettig weekend!

Spek
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login