nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 11, 2013 01:08PM
hallo,

ik zal me eerst eens voorstellen aangezien ik hier nieuw ben! ik ben sten, 20 jaar en kom uit maarheeze(ongeveer een 20km van eindhoven vandaan). ik ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met een prusa mendel te gaan bouwen met een wade's geared extruder. het mechanische gedeelte had ik binnen een dag af maar de electronica aansluiten was een beetje een probleem dus is dit een hele tijd blijven liggen... nu ben ik sinds gister weer begonnen en heb een schema gevonden voor het geheel aan te sluiten, alleen nu braken al meteen die dunne kabeltjes van de temperatuurmeter in de extruder af toen ik deze wilde solderen... is er misschien iemand in mijn omgeving die zin/tijd heeft om mij op weg te helpen met aansluiten, en eventueel nog wat kabels en benodigdheden heeft liggen of weet waar ik deze het beste kan halen?

verder heb ik m'n electronica en hardware bij [xyzprinters.com] gekocht dit zijn de volgende items:
- Heated printbed PCB MK2B
- J-Head Mk IV-B 0.35mm
- 4pi printplaat
- 5x nema 17 stappenmotor
- 3x mechanische eindstop
- t2.5 riemen.
de voeding heb ik bij de plastic parts verkregen

als iemand zou willen helpen dat ik m'n 3d printer eindelijk werkend krijg zou ik dit zeer op prijs stellen!
alvast bedankt
Attachments:
open | download - 20131111_185905.jpg (537.9 KB)
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 12, 2013 06:41AM
Komop! Een beetje doorzetten en dan komt dat helemaal goed smiling smiley

Ik woon helaas niet in de buurt, maar denk wel dat iedereen je wil helpen hier,
Bestel even een nieuwe thermistor (€2,5) en begin er weer aan.
Als iemand anders het voor je doet, leer je der zelf weinig mee...

Daarnaast heb ik de heater & thermistor met kleine klemmetjes vastgemaakt i.p.v. te solderen, zeker bij de weerstand komt de soldering snel los als je even aan het prutsen bent met de temp.

De losse thermistor kan je trouwens vinden bij b.v. charlies3dtechnologies.eu, als je ze vandaag besteld zijn ze meestal 2 dagen later in huis...


Kop op en prullen maar!

Greetz
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 13, 2013 04:23PM
hallo,

bedankt voor je snelle reactie en de genoemde site heb het meteen besteld! en zal zodra het binnen is weer eens verder gaan proberen!
verder vroeg ik me alleen nog af waar je de heat sink compound om de thermistor en cartridge heater aan de hot end vast te zetten koopt of heb je misschien een beter alternatief? verder ook nog waar je de klemmetjes (molex of dergelijk) om het contactje bij de thermistor, en cartridge heater te verbinden en draad isolatie kunt kopen want dit staat niet op de site die je gegeven hebt smiling smiley.

groeten sten
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 13, 2013 06:33PM
Kijk eens aan! That's the spirit!

Molex connectors koop ik altijd bij farnell, misschien niet de goedkoopste, maar wel lekker snel (kan wel zijn dat je een BTW nummertje nodig hebt, niet zeker van).
Is wel even zoeken tot je iets vindt wat je aanstaat, want er staat veel te koop...
Ik heb zelf gewoon een klein lusterklemmetje(kroonsteentje) gebruikt, (plastic er af)...

Ik heb nu een prusa nozzle, dus die compound heb ik niet meer nodig (kant en klaar), bij mijn J-Head zat ik met dezelfde vraag... maar werkte ook best goed als hij er los instak (had de indruk dat hij uitzette bij opwarming, en vanzelf bleef zitten)

Grtz
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 14, 2013 02:57AM
Hallo,

Ik gebruik zelf teflon tape die loodgieters gebruiken om de sensor en resistor te bevestigen in de hotend.

Op mijn site staat speciale draad die temp resistant is die je best kan gebruiken voor de hotend sensor en resistor. Ook de klemmetjes die je wilt staan er op.

Als je nog vragen of problemen hebt mag je me altijd een mailtje sturen.


www.facebook.com/Charlies3DTechnologies
www.charlies3dtechnologies.com/webshop
webshop@charlies3dt.com
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 19, 2013 03:14AM
Bedankt voor de reacties! Ben vandaag na t weekend thuisgekomen en zag de bestelde onderdelen liggen!
De draad, en klemmetjes heb ik bij de lokale bouwmarkt nog gehaald dus ik kan vanavond weer aan de slag smiling smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 11/19/2013 12:30PM by sten1993.
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
November 19, 2013 04:00AM
Good luck!
Re: nieuwe reprapper vraagt om hulp
February 01, 2017 09:24AM
Help

Full Graphic smart controler probleem
Merlin + U8glib naar arduino geupload geen problemen maar na enkele minuten schuift het beeld
gedeeltelijk op naar links dus onleesbaar en na+/- 5 minuten geen beeld meer ook wil hij niet saven
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login