Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.

Posted by Vinculum 
Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 07:36AM
Omdat er toch veel mensen moeite hebben met het bouwen van een printer heb ik een handleiding gemaakt voor de Kossel Mini.
Persoonlijk vind ik dat de mooiste en hij is ook makkelijk en relatief goedkoop te bouwen. Uiteraard is hij ook kwalitatief uitzonderlijk goed. winking smiley
Inmiddels word de site al behoorlijk veel gebruikt maar ik had hem hier nog niet vermeld.

Dus twijfel je of je wel zelf een printer kan of wil maken of heb je hulp nodig kijk dan zeker op mijn site:

[www.bouween3dprinter.nl]

Edited 1 time(s). Last edit at 11/20/2013 07:38AM by Vinculum.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 11:05AM
Je site is geparkeerd.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 11:34AM
Ja zul je altijd zien. Publiceer ik net de site maakt de provider een DNS fout. Hij is nu geredirect naar de .eu site.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 02:56PM
Is het de zelfde URL maar dan .eu aan het eind?
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 02:57PM
Nee dat is: builda3dprinter.eu
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 03:22PM
Ik heb even rondgekeken op je site. Het Ziet er heel mooi uit!!!
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 03:23PM
Dank je wel! Er word hard gewerkt om hem steeds verder uit te breiden.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 04:21PM
Leuk..... Denk dat dit het volgende project wordt.

Stond al in dubio voor ik met de i3 begon.
Nu ik wat meer ervaring heb en met deze handleiding is het helemaal simpel.

Alleen waarom geen heatbed op deze (jouw) printers?
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 20, 2013 04:28PM
Waarom wel? Ik heb het niet nodig gehad. Ik print ook alleen met PLA.
Je mag zelf natuurlijk altijd een heated bed toevoegen.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 21, 2013 04:45AM
Whaaaa dit is niet goed hoor.

Ben zachtjes aan alweer spullen aan het bestellen. Voor een Kossel....

Is het een verslaving?

Alleen heb ik wel de wens om hogere prints te maken. Qua grondbedrijf hoeft het niet direct.
Kan alleen nergens vinden waar de grens ligt mbt bouwhoogte. Zit allemaal rond de 220mm.

Bij een I3 weet ik dat je niet veel hoger moet gaan dan 200 mm want dan word de kwaliteit stuk minder.

Waar zitten de grenzen van een Kossel? Kan me voorstellen dat de lengte van een GT2 belt de limiet aangeeft.

Edited 1 time(s). Last edit at 11/21/2013 06:45AM by Justintime.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 21, 2013 05:46AM
Klopt. Voor een delta maakt de hoogte niet veel uit. Wel moet je rekening houden dat de hoe hoger je gaat hoe meer beweging in het frame kan ontstaan. Mogelijk moet je een kruis oid maken tussen de staanders. Gewoon uitproberen en kijken of het uitmaakt.
Ik heb nu een klant die hem 800mm hoog maakt. Daardoor heeft hij zo'n 45cm bouwhoogte.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 21, 2013 06:43AM
Ja 40 a 45 cm bouwhoogte zat ik ook aan te denken.
En het grondbed, ik zie overal ronde grondbedden.
Is het build platform rond dan? Bv. als ik een object plaats in Repetier?

Want als je diameter 170 hebt dan hou je netto vierkant niet veel over.

En daarbij zal ik alles moeten aanpassen op 3mm filament.

Heb je ook ervaring met 3dr? De uitvoering van richrap?
Lijkt me ook interessant.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 22, 2013 10:50AM
Heel heel mooi , de volgende is een kossel ,ben nu bezig met een prusa air2 .
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 22, 2013 04:49PM
Mag ik constateren dat het bouwen van 3d printers een verslavende werking heeft? En dat het enige nut van een 3d printer het printen van onderdelen voor nieuwe printrs is? Want ik heb tot nu toe geen idee wat ik er verder mee zou moeten doen...

Bezitter van Prusa I3 en Ultimaker in wording....
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 23, 2013 04:58AM
@Evbeurdn: Gelukkig zijn er zelfs al mensen die hun 3d printers commercieel gebruiken. Er gaat best wat filament naar bedrijven smiling smiley Toch lijkt het daar bij de meeste mensen hier nog wel op.

Iedereen kan zich wel aanmelden bij 3d hubs. Een succesvol, Nederlands initiatief om ook weer wat te verdienen met je 3d printer door anderen in je omgeving te helpen.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 25, 2013 10:53AM
@Vinculum

Ik ben aan het overwegen om m 1.00 meter hoog te maken. Wat dus inhoud dat de prints ongeveer 55 cm hoog kunnen worden. Mocht het niet gaan barsten (ABS) Oid.
Maar dat zien we dan wel weer.

Ik las dat er toch wel wat mensen zijn die wat stabiliteitsproblemen hebben. En dat ze met het bouwen van 2020 CNC aluminium een stevigere constructie krijgen ipv 1515.
Nu zag ik op thingi dat je stukken op 2020 kunt printen. Alleen de verticaal geleiders zijn daar gebaseerd op assenstaal.
En ik gebruik liever de grabercars lagers.....veel stiller lijkt mij....

Alleen waarschijnlijk gaat het niet passen met de geleider die jij hebt. Nu is de sleuf van een 2020 5mm ipv 3mm. Dus nu hoop ik eigenlijk dat die V-roller de dikte weer opvult omdat deze dieper er in komt te liggen. Als je snapt wat ik bedoel.

Heb jij er ervaring mee?

Edit.
De geleider is te downloaden in openscad dus zou m theoretisch kunnen aanpassen. Nu moet ik wel zeggen dat wanneer er wat ingewikkeldere items in openscad te zien zijn, het wel een beetje abacadabra wordt voor mij.
Maar misschien dat er nog een aardig forum lid mij tegen die tijd wil helpen....

Dus bestel maar gewoon het 2020 profiel...en dan zien we wel.

Edited 3 time(s). Last edit at 11/25/2013 03:34PM by Justintime.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
November 28, 2013 04:03AM
@JustinTime
Je moet niet een vierkant uit de ronde halen maar net andersom. In KISSlicer of Repetier is mijn bed gewoon 17x17 alleen de hoeken kan ik niet gebruiken. Maar je kunt zonder problemen een vierkante glasplaat gebruiken hoor.

Verhogen naar een meter heb ik geen ervaring mee en ook de stabiliteit op deze hoogte niet. Geen idee of 20x20 beams dit verbetert hoor. Ik zou eerder denken aan gewoon 15x15 maar dan met een kruis tussen de staanders.
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
December 02, 2013 03:46PM
spinning smiley sticking its tongue out Hallo,@Vinculum,
Ik heb eindelijk alles kunnen bestellen .
Dank zij jou uitleg is mij dat veel makkelijker gegaan dan ik had gedacht.
het is wel even uitzoeken maar dat is ook een uitdaging.
En nu maar wachten dat de postbode komt.Die zal wel gek worden van mij, 18 pakketjes/enveloppen zijn dat er.
het meeste komt uit china.confused smiley
maar dat duurt no wel even ,Free shipping duurt het langst.Ik verwacht dat ik alles na oud en nieuw heb ontvangen,sad smiley
Als alles tegenzit .hot smiley
groeten Daantje
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
December 02, 2013 04:30PM
En de geprinte onderdelen? Heb je die al?
Re: Bouw zelf een 3D printer! Handleiding voor het maken van een Kossel Delta printer.
December 02, 2013 04:50PM
grinning smileytongue sticking out smiley he he ,
nee, die heb ik ja bij jou besteld , uit limburg 3 landenpunt .winking smiley
Je heb toch een wachtlijst ,voor de printerdelen.
Ik moet toch wachten op de rest ,yawning smiley

De printer Air 2xl waar ik mee bezig was ,heb ik terug gestuurd ,die was totaal slechte kwaliteit de geprinte delen waren krom en breekte als je ze vastpakte! zelfs de het tweede pakket dat na gestuurd was.!
en assen /draadijzers niet goed lagers defect .electronica.slecht gesoldeerd.en hij miste een hoop onderdelen .Zelfs geen gebruiksaanwijzing erbij.
Printparts.nl nooit bestellen daar , gelukkig wel mijn geld terug gekregen .
Als je iemand wild pesten laat hem daar maar kopen . heeft mij 40 uur ergenis en tijd gekost.

Tja en ik wilde zowiezo een delta bouwen,maar zonder gebruiksaanwijzing is het niet makkelijk,ik heb wel techniek inde handen en kop maar geen ervaring met de 3d printer .
alleen door het lezen van jullie allen heb ik wat geleerd , en de rest komt wel .

groeten Daacool smileyntje
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login