Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa Nozzle

Posted by spekkie2002 
Prusa Nozzle
November 22, 2013 09:07AM
Dag Heren!

Ik was na wat onderzoeken 2 maanden geleden er van overtuigd dat dat een goede nozzle ging zijn voor mij...
Maar naar mijn mening valt het eigenlijk een beetje tegen, hij wordt verkocht met een nozzlediameter van 0.4mm... maar heb toch wel de indruk dat hij eerder bijna 0.5mm is.
Daarnaast vind ik de nozzle zelf niet puntig genoeg, en geeft hij naar mijn gevoel te veel warmte af.

Zijn er nog mensen die hem hebben?

Greets,

Spek
Re: Prusa Nozzle
November 24, 2013 07:50PM
Ik heb hem ook en ook ik vind hem tegen vallen. Ik ben nog maar een beginner maar ik krijg er moeilijk fatsoenlijke prints mee. In de firmware wel de heater op halve kracht zetten anders word hij inderdaad veel te warm. Ik heb er een j-head op gezet en dit werkt voor mij toch veel makkelijker
Re: Prusa Nozzle
November 25, 2013 07:59AM
Inderdaad, met men j-head heb ik ook betere resultaten... Best een beetje triest smiling smiley
Maar afwachten op de kraken dan smiling smiley
Re: Prusa Nozzle
November 30, 2013 04:45PM
Hey,

Heb erg goede dingen gehoord over de SG2 van VanGuard (http://www.vanguardinnovations.us/)

Krijg binnenkort ook 1 in mijn bus, Dus erg nieuwschierig ^^

Het is ook door somige geconfirmed deze Poly Carbonaat zou kunnen printen, Nochtans is de Warranty daar niet op voorzien, Al krijg je wel een levenslange warranty winking smiley
Re: Prusa Nozzle
December 01, 2013 08:59AM
Hou je ons op de hoogte hoe hij print? smiling smiley
Ben erg benieuwd!!

Greetz
Re: Prusa Nozzle
December 01, 2013 08:59AM
Hou je ons op de hoogte hoe hij print? smiling smiley
Ben erg benieuwd!!

Greetz
Re: Prusa Nozzle
December 13, 2013 09:44AM
Gewoon even ter info...

Ik heb mijn prusa nozzle dan toch maar gewoon er uit gesloopt, en terug een standaard J-Head 0.35mm geplaatst...
De J-Head print echt veel mooier en beter...