Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

iemand onderdelen aan het printen?

Posted by 3Dsniper 
iemand onderdelen aan het printen?
September 06, 2009 02:58PM
Hallo,

Ik ben Alex de Jonge, 3e jaars student technische computerkunde (interface techniek), redelijk nieuw bij het reprappen, ik ben nu al een jaar naar de website aan het staren, en ik heb eindelijk besloten actie te ondernemen.

De oorspronkelijke bedoeling van reprap was dat mensen onderdelen zouden gaan printen en verspreiden, tot nu toe heb ik nog maar van 3 of 4 mensen gehoord dat dit daadwerkelijk is gebeurd, is iemand binnen de Benelux hier al mee bezig?

wat hebben jullie allemaal al gedaan? ik heb gezien dat een aantal mensen de repman van BfB hebben gekocht? hij ziet er vrij identiek uit, wat zijn zoal de grootste verschillen tussen de RepMan en de Darwin?

Ik zou graag het zelfde willen doen, maar ik ben bang dat dit toch net buiten mijn budget valt.

Ik heb maximaal 500 euro (ex btw) uit te geven. bij ons op school hebben ze ook metaal bewerking, kan ik de onderdelen het beste laten vrezen/draaien (cnc) of toch beter opzoek naar iemand die ze zou willen printen?


Ik heb al wel een probleem met die Z-as, is het niet makkelijker om de print kop te bewegen zoals bij een standaard cnc vrees machine? ook lijken beugels om de einddraden recht te houden (naar buiten trekken/duwen om de krachten van de riem tegen te werken) niet misplaatst.


Zo, heel verhaal, en respect als je het doorgelezen hebt,
Ik hoop snel iets te horen.

Gegroet,
Alex
Re: iemand onderdelen aan het printen?
September 07, 2009 03:34AM
Beste Alex,

Goed dat je besloten hebt actie te ondernemen, dat moment hebben we allemaal gehad smiling smiley