Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa i3 firmware problemen lcd

Posted by Wvantoorn 
Prusa i3 firmware problemen lcd
December 24, 2013 02:04PM
Allereerst hele fijne dagen toegewenst!
Mijn prusa i3 is net af, heb een mega2650 met ramps1.4, de z as is gesplit , dus aparte drivers, heb een metal gear system extruder en 1.7 amp steppers. En marlin firmware gedownload van charlie 3d
Nu heb ik hem getest en ze print redelijk, maar nu ik een lcd en keypad heb aangesloten, werkt het scherm wel, maar het keypad v1.1 die werkt niet goed, de encoder knop werkt, de enter knop wel maar de rest niet. En als ik de officiele github versie van marlin pak en daar alles over neem, dan krijg ik lcd errors.
Heeft iemand ervaring met de keypad van reprapworld de versie 1.1? En daarbij een 20x4 lcd ook van rrw. Tja en kerst he, dus niemand te bellen...... En wil graag dat het werkt, zodat ik mijn vriendin kan overtuigen dat het niet een te dure hobby is haha.

En ik heb nu de 4988 stepstick drivers, en mijn steppers fluiten maar lijken goed te werken, en heb stepsticks drv8825 gekocht, die iets meer amp moeten kunnen geven, maar weet niet of het echt zin heeft, las iets van missende stappen op http://hydraraptor.blogspot.co.uk/2012/04/stepstuck.html]Hydraraptor blog[/url], iemand daar een mening over, ja of nee overstappen op andere drivers?

En iemand ervaring met de e3d metal printkop?

Alvast bedankt. En hele fijne dagen toegewenst.

Gr. Wilco
Re: Prusa i3 firmware problemen lcd
December 24, 2013 03:35PM
Ik heb sinds deze week een E3D printhead. Mijn eerste ervaring: vinger verbrand...
Kop ziet er werkelijk prachtig uit en wordt erg snel warm. Koelerdeel werkt perfect. Net de kop getest met een ongecalibreerd systeem, maar er kwam filament uit, dus dat viel weer mee. Ik hou je op de hoogte, maar voor nu ben ik onder de indruk.

En een tip, vertel je vriendin/vrouw nooit wat je hobby kost.... Betaal met Paypal en hou je wachtwoord geheim....

Eric
Re: Prusa i3 firmware problemen lcd
December 24, 2013 03:59PM
Quote
Evbeurdn
En een tip, vertel je vriendin/vrouw nooit wat je hobby kost.... Betaal met Paypal en hou je wachtwoord geheim....

Eric

Haha nee dat doe ik ook niet, maar soms neemt zij de paketten aan van de post..... Busted!
Zodra ik hem heb, wordt pas 2 januari verstuurd wil ik gaan kijken if ik de kop op mijn draaibank kan namaken, voor evt een dual extruder.
Maar ik hoor het wel hoe het lukt, ben benieuwd.

Gr. Wilco

Edited 1 time(s). Last edit at 12/24/2013 03:59PM by Wvantoorn.
Re: Prusa i3 firmware problemen lcd
December 24, 2013 04:17PM
Het binnenwerk kun je ebay vinden, voor die prijs kun je ze zelf niet maken. Heaterblok is ook standaard.
Blijft het koellichaam over, moet te doen zijn.....

[cgi.ebay.com]

Eric
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login