Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Megatonics 2.0 12 & 24 V

Posted by Kiekeboe 
Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 29, 2013 10:06PM
Allereerst de beste wensen voor 2014 aan alle forumleden.

Ik ben nieuw hier en in de 3D printing wereld en heb een vraagje ivm de Megatronics 2.0.
Momenteel ben ik bezig met het assembleren van een MendelMax 2, de hardware is zo goed als klaar op een paar persoonlijke aanpassingen na en dus komen we aan het elektronische gedeelte wat me wat zorgen baart.

Bedoeling is alles op 12V te laten draaien behalve het heatbed (24V) en hier begint het.
Is het mogelijk om op het bord 2 verschillende spanningen aan te leggen, 12V op 12V1 met jumper op SRC12v en tegelijkertijd 24V op 12V2 voor het HB of moet ik dit sturen via een solid state relay?

Wie helpt me hier uit, bedankt.

Henri
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 04:10AM
Hoi Henri,

Welkom op het forum en ook alvast de beste wensen voor 2014!!

Met de Megatronics electronica heb ik totaal geen ervaring, maar de mensen van repRapWorld kunnen je hier zeker mee helpen!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 05:08AM
Ik zou kiezen voor een solid State relais,twee verschillende spanningen op het bordje gaat meestal mis
Relais kost 4-5 euro en geeft een hoop zekerheid.
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 09:58AM
Sowieso zijn er veel mensen die ook al een 12v heatbed via en relais laten lopen, je kan er niet stuk op lopen omdat het de levensduur van je controller voor de rest van de machine ook ten goede komt.
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 11:07AM
Bedankt voor jullie snelle respons maar ben er dus niet echt uit winking smiley

Ik zal voor alle zekerheid de SSR versie volgen, ik zie hier een prijs staan rond de €5, maar nog nergens gevonden op het web!
Iemand een idee waar te vinden want meestal zijn de verzendingskosten hoger dan het product zelf.

Oeps vergeten mezelf effe voor te stellen,
mijn naam is Henri, nickname Kiekeboe wegens gelijkenis volgens sommige personen grinning smiley, Belgische forumleden zullen wel weten over wie dat gaat.

Ik woon in Kapellen België en iets ouder dan de meeste onder jullie.
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 05:03PM
Hi Kiekeboe,

als je een beetje verstand van electronica hebt, dan kan het zeker en zelfs zonder relais. Je hebt twee voedingen nodig, een 12V en een 24V en sluit van beide voedingen de minnen aan elkaar.
Dan sluit je de gecombineerde min gewoon aan op de min van je electronica.
In alle electronica schema's die ik nu gezien heb, worden MOSFETS gebruikt als schakelaar om de stroom naar de min te reguleren. Je sluit de 12 volt voeding gewoon aan op je electronica, de +24V kan dan aan de + van je heated bed, de min van je heated bed gaat naar de - klem voor je heated bed. De +klem van je heated bed connector op je electronica blijft dan leeg.

Even op de 2.0 schema's gekeken. Zoals gezegd nullen van power supplies aan elkaar, +24 Volt aan + kant heated bed, - kant van heated bed in P$5. P$6 leeglaten. Dan wordt je heated bed warm.

Gr.

Eric
Re: Megatonics 2.0 12 & 24 V
December 30, 2013 08:56PM
@ Eric,

lijkt me logisch en zeker het proberen waard moest ik geen relais in de geburen vinden.
Bedankt alvast, wie weet wat er nog boven komt drijven er moeten er toch nog leden zijn met hetzelfde probleem en/of controller en had graag hun oplossing vernomen..

Henri.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login