Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Filament & meer: weer testers gezocht

Posted by jonnie 
Filament & meer: weer testers gezocht
December 30, 2013 09:04AM
Hallo allemaal,

Ik heb weer samples ontvangen van een andere fabrikant.
Dit zijn transparante kleuren en (wat ik vind) een hele mooie kleur bruin.

Het is dit keer allemaal 1.75mm PLA.

Heeft er nog iemand zin om het te testen?


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - IMG_0817.jpg (245.6 KB)
open | download - IMG_0818.jpg (266 KB)
open | download - IMG_0819.jpg (321.7 KB)
open | download - IMG_0820.jpg (239.3 KB)
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
December 30, 2013 11:13AM
hallo,

graag had ik een testsample ontvangen daar ik nog moet starten met printen en geen idee heb op wat ik moet letten bij aankoop en hier dus niets fout mee kan gaan.

Met vriendelijke groeten en de beste wensen voor het nieuwe jaar,

Henri
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
December 31, 2013 04:47AM
Hoi Henri,

Ik zoek mensen die ervaring hebben met printen om te testen. Zij kunnen dit filament dan goed vergelijken met ander filament en zeggen of dit goed werkt of juist niet. Helaas dus.

De beste wensen voor 2014!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
January 12, 2014 11:15AM
1 iemand heeft zich gemeld, maar ik zoek nog vrijwilligers smiling smiley

Van het nieuwe filament staat het HIPS inmidels in m'n webshop en een paar kleuren 1.75mm ABS.

Zoals op de foto's te zien is het best aardig wat (dit is alleen het 1.75mm ABS)


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - IMG_0868.jpg (233.9 KB)
open | download - IMG_0869.jpg (253 KB)
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
January 25, 2014 06:25PM
Hoi Jonnie..

Ik ben wel geintresseerd om filament te testen..

Mijn opstelling is een eigen versie van een deltabot, met J-Head..(1.75mm). Print veel eigen ideeen en dat voor de laatste 5 jaar.. Affijn volgens mij kun je ook zien hoe lang ik al member ben op het reprap forum.

Mochten er dus nog testers nodig zijn dan houd ik me aanbevolen!!! (ben nu weel bezig om ee extra printer te bouwen :-) Kossel mini)

Met vriendelijke groet,

Michael Hensen
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
January 30, 2014 10:42AM
hallo,

Ook ik zou wel geïnteresseerd zijn in het testen winking smiley Ik heb een prusa air V2 staan en heb al best wat geprint smiling smiley! met verschillend fillament winking smiley

met vriendelijke groet,

Kloknibor
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 02, 2014 05:12PM
Eindelijk de tijd gevonden om met de de samples van filamentenmeer, met dank aan Jonnie, aan de slag te gaan!

Maar dit spul is alles behalve moeilijk.. Echt mooi materiaal en heel eenvoudig in gebruik. 60 heatbed 180 graden extruder.. en geen skips van de extruder gehoord, (gebeurd wel op mijn zwarte pla).. Mijn heatbed was met Kapton .. direct een correcte adhesion bij de start van elke lijn.. Na koeling van heatbed was het ook geen probleem om het geprinte er weer af te halen..
(Dit is echt heel anders als dat ik gewend ben, heb vaak dat ik er toch veel moeite voor moet doen).. Zelfs een single wall met een solide basis kon ik er zo af 'klikken' zonder dat alles af brak.

Groen is waanzinnig mooi en blijft ook heel erg mooi op kleur.. zeker met solide objecten is het een plaatje..
Het bruin is mooi omdat het met single wall nog steeds mooi van kleur is.. dit is bij oranje en rood weer wat minder..
Het bruin heb ik single wall geprint en gekeken of het mooi sloot, gewoon waterdicht dus.. Is ook te zien op de bijgesloten foto..

Het oranje object ziet er niet mooi uit maar dat komt doordat ik een object gedownscaled heb en dat gaat eigenlijk niet goed in slicer.. Maar het is vol oranje..
Het bruin was een vaas maar op een gegeven moment was de overhang te groot en onstonden er helaas toch problemen, maar die hebben niets met de PLA te maken.. Ik denk als daar meerdere perimeters waren gebrukt het prima geweest..

Al met al .. een heerlijk materiaal.. Geen gesputter van vocht en geen geplop van luchtbelletjes.. Schoon en mooi dus..

Met vriendelijke groet,

Michael Hensen

Hierbij wat foto's(ik hoop dat jullie er bij kunnen) Kon niet echt veel proberen aangezien ik met een Bowden opstelling werk .. dus op losse stukken toch redelijk wat verlies..
dus vaak maar halve prints .. maar voor testen mag het wel :-)


Rood single wall.. komt het rood niet echt tot zijn recht .. wordt oranje/rozig maar zodra je meerdere perimiters gaat gebruiken zal het zeker beter van kleur zijn


Oranje .. scaled down birdhouse... en dat had ik dus niet moeten doen.. downscalen in repetier. Gaat niet 100% goed en wordt niet elke laag even mooi, maar dit heeft niets met de filament te maken..
Mooi oranje, volle kleur!



Groen.. dit is toch wel 1 van mijn favorieten.. mooie diepe kleur en mooi glad.


En het bruin.. heel mooi ook single wall perfect printen.,. de foutjes, holes zijn omdat de overhang toch echt te groot werd voor single wall...
maar onder de gaten is alles perfect op elkaar gesloten.. en zoals je ziet... single wall en waterdicht.. (foto is met het water er in voor het geval iemand zich afvraagt wat het glimmende op de foto is :-))

Alle filaments hadden dus een heel mooie constant flow, en dat is toch het meest bepalend voor je eindresultaat, .. geen stotteringen of andere narigheden.. Zeker de moeite waard !!!

Edited 3 time(s). Last edit at 02/02/2014 05:29PM by mhensen.
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 02, 2014 05:18PM
Oei, die bruin ziet er toch wel erg mooi uit... Hmmmmm is ook PLA toch? Siridi of Repraper?
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 02, 2014 05:26PM
Zeker PLA, afkomst mag Jonnie vertellen :-)
Maar bruin is zeker mooi, zoals je ziet zelfs op single wall een mooie diepe kleur, dat was met rood een stuk minder..
Maar zal er ook zeker mee te maken hebben dat het een 'donkere' kleur is.. in eerste instantie zat ik te twijfelen tussen donkerpaars of bruin toen ik de filament sample zag.. Maar bij het printen is de kleur definitief bruin :-)

Edited 1 time(s). Last edit at 02/02/2014 05:28PM by mhensen.
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 02, 2014 06:12PM
@Marinus: Dit is filament van flythinking (geen handige website).

Ongeveer elke week is er wel een fabrikant van filament die me benaderd. Omdat ik van deze het transparant toch wel erg interessant vond klinken heb ik er wat amples van aangevraagd. Als ook de andere testers er zo positief over zijn, ga ik eens kijken of ik er genoeg leuks kan kopen om een bestelling te plaatsen smiling smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 05, 2014 02:22PM
Hi Jonnie,

dat Royal Blue filament is super!!! Ik heb dit weekend een platform voor een quad copter geprint (Hummingbird II van Thingiverse) en dat was het grootste object dat ik op mijn platform kon krijgen. 19.5x19.5 met de brim erbij.

Niks kromtrekken, prachtig sterk en vooral heel erg blauw. Ben nu voor nieuw forumlid Indy een koningsblauw setje Prusa aan het maken.





Gr.
Eric

Edited 1 time(s). Last edit at 02/05/2014 02:24PM by Evbeurdn.
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 05, 2014 03:42PM
Eric, dat ziet er weer geweldig mooi geprint uit ook!

Erg mooi dat het filament zo goed bevalt. Ik ben best een beetje trots op het assortiment wat ik verkoop hoor winking smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
February 07, 2014 03:32PM
Hier nog even twee foto's van het Natural PLA filament van Repraper dat ik bij Filamentenmeer kocht:

Zoom-in:


Overview:

Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 17, 2014 06:46PM
Heb van de week ABS 1.75 binnen gekregen en ondanks mijn schade aan de printer goede prints ( is relatief) gekregen met de filament van Jonnie.

En als mijn printer weer werkt zal dat perfect gaan worden weet ik zeker.
Kwaliteit ABS : *****
Service van Jonnie: *****
Snelheid met leveren: *****
En after sales: ook *****

Conclusie: 5 uit 5 sterren voor alles want hij begrijpt hoe het moet, geeft super advies en service staat hoog in zijn vaandel.

Ik bestel voortaan alles bij filament en meer en hoorde dat hij gaat uitbreiden.
Ik betaal liever 1a2 euro meer voor alles van hierboven. Heb nog geen foto's omdat mijn printer wordt gerestaureerd maar die komen zeker.

Wil je goed filament, betaalbaar en betrouwbaar..... Ga echt naar filament en meer, en nee krijg niets voor deze review behalve een goed gevoel. En steun liever iemand die je verkoopt wat je nodig hebt, niet waar de meeste winst op zit en geeft eerlijk antwoord!!!!!

Jonnie dank je en tot volgende bestelling want die wit is echt een Eye openen qua print qualiteit.

Gr. Wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 18, 2014 10:00PM
Ben het helemaal met Wvantoorn eens!!
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 20, 2014 05:06PM
En hier nog een fan!! Die Siridi kleuren zijn fantastisch. Binnenkort op Ebay, knal roze printed parts voor Prusa. En het geel en alle kleuren blauw zijn fantastisch. En met Kiala verstuurd kost het transport bijna niks.....

Nu nog wat mooie transparantjes erbij.....
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 21, 2014 04:27PM
Dank alledrie voor de positieve reacties grinning smileygrinning smileygrinning smiley

Ik doe erg m'n best om alles netjes en vlot af te handelen en vragen te beantwoorden en het is erg fijn te horen dat ik blijkbaar goed bezig ben smiling smiley


@Wvantoorn: Geen vestiging in Frankrijk, maar het assortiment wordt inderdaad nog verder uitgebreid.
Bij de bestelling waar ik nu mee bezig ben zitten nog een paar nieuwe kleuren (Limoengroen en goudgeel), printbaar hout, nylon in 3 kleuren en flexibel filament in 2 kleuren.


@EvBeurdn: Gaaf! ik wil wel een link hoor!
Die transparantjes zijn erg mooi, maar ik kan daar helaas te weinig bestellen om het rendabel te maken. De naam onthou ik wel en ik hoop dat ze in de toekomst nog meer mooie dingen maken.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 25, 2014 02:30PM
Oeh, Laywood en flexibel filamentspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out
Re: Filament & meer: weer testers gezocht
March 25, 2014 04:26PM
@KeeZie: geen Laywood, dat is het merk. Dit is wel de Chinese variant ervan.

Uiteraard laat ik het als het er is ook nog door mensen testen (voor het hour weet ik er al 1). Het komt van Siridi, dus eigenlijk twijfel ik niet over de kwaliteit, maar het is altijd leuk om van anderen te horen wat zij ervan vinden grinning smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login