Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Pronterface print niet [OPGELOST]

Posted by sassonie 
Pronterface print niet [OPGELOST]
January 01, 2014 05:39PM
Dag reprappers,

Ik heb sinds 2 weken een Prusa i3 van reprapworld met een minitronics bordje.
Na de leuke ervaring van het in elkaar zetten van de printer en het plaatsen en testen van de firmware, loop ik nu helaas vast.
Ik heb Marlin op mijn minitronics gezet en maak verbinding met de printer via pronterface.
De hele printer is prima te bedienen X,Y en Z-as doen alles wat ze moeten doen. De extruder is wat wild en de PLA krult dan ook lustig langs mijn nozzle.

Mijn concrete vraag is waarom de printer niets doet wanneer ik pronterface een gcode-bestand laat printen.
Na het bericht 'Print started at: 23:28:31' gebeurt er niets meer....hoe lang ik ook wacht. Nu verschijnt voor het eerst 'echo:Active Extruder: 0' op het scherm.
Het enige bestand wat de printer uitvoert is een testbestand quick-test.gcode. De printer volgt heel mooi het figuurtje maar print verder niets.

Zou iemand mij een duw in de goede richting kunnen geven? Ik ben al dagen aan het proberen om de printer ook maar iets te laten printen.

Alvast bedankt.

Edited 3 time(s). Last edit at 01/02/2014 11:29AM by sassonie.
Re: Pronterface print niet
January 02, 2014 09:52AM
Dag Sassonie,

Zodra je op "Print" klikt, gaat je printer eerst het heatbed opwarmen, daarna de hot end. De temperatuur welke hij wil bereiken haalt hij uit de gcode die door je slic3r is gegenereerd.
Ik veronderstel dat er iets mis loopt met het opwarmen.

Kan je zien of de temperatuur oploopt? (zet het grafiekje links onder aan)
Blijft hij gelijk? Meet je dan spanning op de uitgang van het heatbed of heater?

Groetjes,


Laurens
Re: Pronterface print niet
January 02, 2014 11:25AM
Dag Laurens, dank voor je antwoord.

Ik heb mijn probleem vannacht opgelost en het was eigenlijk heel simpel.
Nergens had ik gelezen dat je niet gewoon je stl of gcode bestand via 'open' in kan lezen in pronterface maar dat dat via de 'Plater' functie
aan pronterface gevoerd moet worden. Dat las ik pas later op http://www.nextdayreprap.co.uk en toen ik eenmaal via 'plater' mijn test cube inlas, zag ik dat pronterface er ook daadwerkelijk iets mee ging doen.
Toen ik daarna voor 'print' koos ging de Prusa vrolijk van start. Opgelost.

Maar nogmaals dank en ik hoop dat ik met mijn overige probleempjes alsnog bij je terecht kan.

Groet, Sassonie
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login