Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

nieuwe step driver

Posted by Daan 
nieuwe step driver
January 04, 2014 06:13AM
hallo iedereen ik heb onlangs een nieuw step driver gekocht (http://reprapworld.com/?products_details&products_id=437&cPath=1591_1599)
als ik deze nu plaats op mijn megatronics V2.0 kan ik de motor maar niet bewegen
met een andere driver lukt dit wel dus ik denk dat het aan de de nieuwe driver licht.
ik ben er ook zeker van dat ik deze goed heb aangesloten dus wat doe ik mis
alvast bedankt
Re: nieuwe step driver
January 04, 2014 06:39AM
Wat zijn de andere drivertypen die je op je boardje hebt zitten? Ik weet bijvoorbeeld niet of je verschillende drivers op 1 controller kan gebruiken.

Wat meer info zou helpen.

Weet je ook zeker dat hij er goed in zit en niet verkeerd om?
Re: nieuwe step driver
January 04, 2014 01:06PM
de driver zit andersom dan de 4988, dus de potmeter de andere kant op.
Maar.......
Staat die niet in sleep mode? die is namelijk default aan, en het is zeker niet zomaar een gelijke vervanging voor de 4899, heb er 5 gehaald voor mijn prusa en evt een nieuwe machine, maar ik zet ze er nog niet in, want er moet zoals ze zeggen een weerstand over fault en sleep, want als het de 1e serie is, dan staat die in sleep mode, en pas in de 2e serie is dat aangepast.

vergeet niet de steps per mm te vervangen, omdat je anderemicrostepping hebt!
En controleer de vref!

gr. Wilco

Ps: hier de link naar wat ik bedoel drv forum topic

Edited 2 time(s). Last edit at 01/04/2014 01:51PM by Wvantoorn.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 04, 2014 01:54PM
dus als ik het goed begrijp moet ik een weerstand over de draver zetten van faut naar sleep en dan zou dit probleem opgelost zijn?
Re: nieuwe step driver
January 04, 2014 05:46PM
Zou even maandag een mail naar bart van rrw sturen, en even vragen of het de 2e serie is met de aanpassing of dat je fault en sleep moet verbinden zoals dat andere forum thread zei. Want ze verkopen ze als drop in replacement, en dan moet het dus aangepast zijn.
Je hebt de vref al wel gecontroleerd als de driver erin zit?

W.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 04, 2014 07:46PM
Dat met die weerstand geldt toch alleen voor de Pololu DRV8825 die Reprapworld verkoopt? Dat is namelijk de md20a variant (heb het ze gevraagd), terwijl dat niet nodig is voor de nieuwere Pololu md20b variant.

Maar Daan vraagt naar de Stepstick DRV8825, niet de Pololu. Volgens mij geldt het daarvoor niet.

Kijk in de Stepstick DRV8825 datasheet voor meer details en informatie over de correcte oriëntatie.
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 04:59AM
Daarin staat de sleep ook op default, en wordt dus niet hoog geschakeld, en blijft in de slaap stand staan. Maar ik heb ze zelf ook, en zal vanmiddag wel even kijken hoe en wat. En zal daarna mijn bevindingen wel melden. Maar de stepsticks zijn wel een kopie van de polulu 8825 dus het kan maar zo zijn dat het wel nodig is om fault en sleep hoog te gooien of hoe zeg je dat?

Ik zal het vanmiddag wel laten weten of ik ze aan de praat krijg en hoe ik dat heb gedaan.

W.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 08:43AM
Heb het geprobeert, maar als ik de printer net aanzet doet ie het heel even, paar seconden en daarna is het stil. als ik alleen op de ramps de usb kabel aansluit, meet ik op de gewone 4988 ver vref maar op de nieuwe stepsticks 8825 niets,zet ik de psu erop, dan meet ik wel vref.

Ik moet ook toegeven dat ik het even niet weet, ik ga morgen wel bellen met RRW waar de mijne vandaan komen om te vragen wat het probleem ik, want ze zeiden ook tegen mij dat het directe vervanging is voor de oude 4988. En dat is het dus niet! tenminste zoals ik het nu kan zien.

Vanuit mijn kant wordt vervolgd.

W.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 09:01AM
ik heb ook gemaild naar Bart van RRW en hij zei dat ik een nieuwe driver zal opgestuurd krijgen.
wat bedoel u met verf?
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 09:14AM
deed de driver het bij jou wel even dan?


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 09:25AM
ne hij deed ook niks
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 10:24AM
Quote
Daan
wat bedoel u met verf?
Niet verf, maar Vref, het referentievoltage van de stepper.
Re: nieuwe step driver
January 05, 2014 10:31AM
Andere erin gedaan en die deed het wel, heb er 5, 3 liggen er nog bij me vriendin, dus die kan ik niet testen maar zowiezo is er 1 kapot. En idd die aanpassing met de weerstands is voor de 1e serie polulu, stepsticks hebben daar schijnbaar geen last van.

En de Vref (ik schreef het verkeerd) is wat je meet als je met de multimeter de min op een ground (of op de min van de power aansluiting) en de plus VOORZICHTIG op de potmeter houd. dat moet een waarde hebben van ong. de helft van wat je stepper motor aankan, maar dat is een berekening die wel in de wiki staat. daarmee stel je de kracht van je stepper in.

W.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: nieuwe step driver
January 11, 2014 03:24PM
Volgens mij heb ik dezelfde problemen met mijn stepsticks.

Heb alles correct geïnstalleerd kan ik met de x-as net een paar kleine bewegingen doen. Daarna geheel stil en geen beweging in te krijgen. Als ik dan de stepsticks onderling verwissel gaat de x-as wel, maar de as waarmee ik hem heb gewisseld niet meer.

Heb met Bart van RRW contact gezocht hierover en heb een nieuwe gekregen. Nu net geïnstalleerd en warempel wederom dezelfde acties. En wederom dood. Ook weer gewisseld met andere assen met dezelfde resultaat.

Ik sta hiermee ook weer voor een raadsel. En lijkt op die van Daan.
Re: nieuwe step driver
January 11, 2014 08:11PM
Ik heb Bart gecontacteerd en heb een nieuwe driver toe gestuurd gekregen en deze geïnstalleerd en alles werkt nu super goed dus de vorige was een kapotte.
Re: nieuwe step driver
January 12, 2014 05:59AM
Zou het dan erg toevallig zijn dat ik twee stepsticks heb ontvangen die kapot zijn. De een heeft het nooit gedaan, en de andere hooguit 2 korte bewegingen op de x-as.

Is er een mogelijkheid om ze te resetten? Volgens het diagram zit er wel reset op.

Edited 1 time(s). Last edit at 01/12/2014 05:59AM by Hill.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login