Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Tip bij loskomende ABS objecten

Posted by spekkie2002 
Tip bij loskomende ABS objecten
January 09, 2014 06:09PM
Dag Heren!

Ik heb altijd een beetje last gehad van ABS objecten die loskomen van men glasplaat + kapton tape...
Meestal door nét dat ietsje teveel luchtverplaatsing van de fan, wat mijn heatbed deed afkoelen...
Heb er een hele tijd mee liggen sukkelen, en vanalles gelezen op het net, maar niets lukte écht goed, tot ik dit probeerde,

Nieuwe laag kapton over je glasplaat, en met een stalen schuursponsje uit de keuken eens even goed over de kapton schuren (best wel wat kracht zetten, maar ook niet zoveel dat er stukken kapton afkomen smiling smiley

Hechting is nu echt super naar mijn mening, en je zit niet te sukkelen om de brim, raft of ABS-prut (opgeloste abs in beetje aceton) er af te schuren

Ik hoop dat er iemand iets mee is!


Grtz,


Spek
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 09, 2014 07:36PM
Ik vind de geweldige tip van evbeurdn nog steeds het beste en makkelijkste:
de blauwe tesa tape van de praxis!! hecht egt geweldig soms zo erg dat je de print er amper afkrijgt
zelfs bij abs want heb bed temp dan op 60 graden en de tape blijft goed.

maar thanks voor de tip (voor als mijn tape op is en de winkel dicht is)smiling smileysmiling smiley
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 02:32AM
Ik ging er altijd van uit dat deze enkel interessant was voor PLA
Maar dan ga ik die ook eens proberen (woon ik toevallig vlak bij de verfwinkel, rij ik er straks toch even langs voor zo een rol te halen!)
Jij ook bedankt voor de tip (en evbeurdn ook dan :-)
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 04:45AM
ik doe zelf geen kapton tape meer op de glas plaats maar smeer met mijn vinger pvc lijm uit. Werkt perfect. Wel eerst laten afkoelen want anders komt het nooit meer los.

overigens is het bepalen van de bed hoogte (home) van de hotend nog veel belangrijker.
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 05:00AM
Stinkt dat niet verschrikkelijk hard? (Is toch de lijm voor afvoerbuizen aan mekaar te maken hé?)
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 05:32AM
Quote
spekkie2002
Stinkt dat niet verschrikkelijk hard? (Is toch de lijm voor afvoerbuizen aan mekaar te maken hé?)

inderdaad die lijm. En je ruikt even de oplosmiddelen terwijl die verdampen daarna is het geurloos.
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 05:34AM
Quote
spekkie2002
Dag Heren!
dames met een 3 printer die mogen niet reageren? grinning smiley
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 10:04AM
Quote
Frans@France
Quote
spekkie2002
Dag Heren!
dames met een 3 printer die mogen niet reageren? grinning smiley

Als het algemeen van de vrouwen het even interessant vinden als mijn wederhelft, dan denk ik dat ik er weinig tegen de schenen stamp hier grinning smiley

Enkele quotes "Verdikke dat maakt veel herrie", "Gaat dat nu altijd zo stinken naar verbrande plastic?", "Ga je daar nu de hele tijd heen blijven kijken?", "We krijgen bezoek, ruim dat 'rotding' even op"
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 04:51PM
Who cares mannen/vrouwen, zag ik net in een ander topic ook al (iets met stofzuigen). Altijd zo suf dat alleen Nederlanders dat doen. In Engelstalige topics zie je dat eigenlijk nooit echt.
Re: Tip bij loskomende ABS objecten
January 10, 2014 05:02PM
Factueel onjuiste uitspraak, op reprap forums worlwide alleen al 192 hits als je WIFE intikt, en ze zijn net zo leuk als de nederlandse opmerkingen....
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login