Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Nozzle valt uit J Head Nozzle holder

Posted by sassonie 
Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 13, 2014 05:19PM
Beste reprappers,

Zaterdagavond laat zit ik nog lekker te rommelen met mijn printertje....printen, afstellen...te warm, te koud.
Komt tijdens het printen mijn nozzle los van de J Head nozzle holder en valt zo in mijn nieuwe printje.
Dezelfde nozzle wie ik een paar dagen eerder behoorlijk vast heb gedraaid in de holder. Huh???

Gisteren de hele boel schoon gemaakt en weer stevig in elkaar gezet.
Vanavond weer lekker aan het printen gegaan maar helaas, het gebeurde na een paar printjes weer.
De holder is niet gebarsten.

Iemand dit eerder gezien/gehoord? smiling smiley

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 04:05AM
thermistor niet goed in de nozzle vastgezet? Deze valt er dan uit, de temperatuur die het meet wordt daardoor lager en de software gaat deze vervolgens omhoog gooien om de doeltempratuur te halen. Op die manier kom je snel in de beurt van 280 graden, smelt je PEEK cq koellichaam en drukt je filament zo je nozzel uit de PEEK. Vaak inclusief het meenemen van het schroefdraad. meestal is het schroefdraad zodanig naar zijn grootje dat je een nieuwe nodig hebt.

Dit is DE manier om een j-head om zeep te helpen en heb het zelf ook al eens gedaan.
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 05:07AM
Dag France@France,

Bedankt voor je uitleg. Als ik het zo lees zou dat best wel eens het geval kunnen zijn.
De thermistor was wel wat beschadigd (de krimpkous was weggesmolten) en de contacten lagen daardoor wel bloot.
Dat heb ik later wel opnieuw gesoldeerd en netjes afgewerkt (met krimpkous) maar toen was het kwaad waarschijnlijk al geschied.

Kan ik er vanuit gaan ik alleen de nozzle-holder of peek zoals jij het noemt moet vervangen?

Dank je wel.
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 06:02AM
Je kan hem even uit elkaar halen om te kijken of je Teflon tube die in de PEEK zit nog wel goed is maar bij mij was een nieuw PEEK lichaam voldoende. Je tempratuur meting gaat nog wel goed? Anders moet je mogelijk ook je thermistor vervangen..

Edited 1 time(s). Last edit at 01/14/2014 06:05AM by Frans@France.
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 06:03AM
Nozzle-holder besteld.
Weer een ervaring rijker! smiling smiley

Bedankt voor de hulp.
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 06:08AM
Ik moest een week wachten op dat onderdeel. In die week wachten elke keer als het weer fout ging de j-head weer opnieuw met het oude peek lichaam in elkaar gezet. Op die manier leer je inderdaad weer wat meer over hotends grinning smiley is wel een dure ervaring helaas spinning smiley sticking its tongue out
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 08:30AM
Heb het ook aan de hand gehad... smiling smiley Thermistor losgekomen...
Gebeurt maar 1 keer haha
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 10:29AM
Ik ben wel erg blij te lezen dat het anderen ook overkomt.
Bij dit soort rare probleempjes denk je natuurlijk dat je de enige bent wie dit overkomt en durf je de vraag bijna niet voor te leggen aan de 3d guru's op dit forum. grinning smiley

Kreeg net een mail dat hij verzonden is en dus nog even geduld voordat ik weer iets anders om zeep kan helpen! HAHAHAH

Bedankt voor de hulp
Re: Nozzle valt uit J Head Nozzle holder
January 14, 2014 03:05PM
Schaam je nooit om hier een vraag of probleem te posten!

Iedereen maakt volgens mij van die echte beginnersfouten. We kunnen zo alleen maar van elkaar leren hoor.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login